جزئیات حمله موشکی اسرائیل به ریف دمشق
کد خبر: 3775741
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۲

جزئیات حمله موشکی اسرائیل به ریف دمشق

گروه بین‌الملل ـ یک منبع نظامی در سوریه از مورد اصابت قرار گرفتن انبار تسلیحاتی و زخمی`شدن سه سرباز در اثر حملات موشکی اسرائیل به ریف دمشق خبرداد.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه(سانا)؛  یک منبع نظامی در سوریه در ارتباط با جزئیات حمله موشکی شب گذشته سرائیل به ریف دمشق گفت: پدافند هوایی ما توانست بیشتر موشک‌هایی را که از سوی جنگنده‌های اسرائیلی از اراضی لبنان شلیک شده بود، پیش از برخورد به اهداف خود منهدم کند.

وی در ارتباط با خسارت‌های این حملات موشکی گفت: انبار تسلیحاتی هدف قرار گرفت و سه سرباز مجروح شدند.

در همین رابطه یک منبع نظامی عالی رتبه سوریه به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: جنگنده‌های اسرائیلی به منظور اجتناب از رهگیری‌شان توسط سامانه‌های دفاع هوایی سوریه به طور گسترده از بالن‌های حرارتی بر فراز آسمان لبنان استفاده کردند.

این منبع افزود: سامانه‌های دفاع هوایی سوریه توانستند هشت موشک از ۱۰ موشکی را که جنگنده‌های اسرائیلی از حریم هوایی لبنان شلیک کرده‌ بودند، رهگیری کنند.

رامی عبدالرحمن، مدیر دیده‌بان حقوق بشر در سوریه وابسته به معارضان نیز از وقوع سه انفجار در ریف غربی و جنوبی دمشق خبر داد.

وی در گفت‌وگو با اسکای نیوز مدعی شد که این حملات موشکی اسرائیل مواضع نیروهای ایرانی و حزب‌الله لبنان را هدف گرفته بود.

عبدالرحمن در ادامه ادعا کرد که حداقل سه موشک به انبار مهمات وابسته به ایرانی‌ها و شبه‌نظامیان وابسته به ایران اصابت کرده است و مواضع نیروهای ارتش سوریه هدف این حملات نبوده است.

گفتنی است؛ منابع محلی شامگاه سه‌شنبه از فعال شدن سامانه‌های پدافند هوایی ارتش سوریه و مقابله آنها با اهداف متجاوز در آسمان دمشق خبر دادند.

انتهای پیام

captcha