فعالیت‌های قرآنی بنیادشهید تهران در سه ماه آخر سال
کد خبر: 3776610
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۷

فعالیت‌های قرآنی بنیادشهید تهران در سه ماه آخر سال

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ بنیاد شهید استان تهران سه فعالیت قرآنی را برای سه ماه آخر سال در نظر دارد که برگزاری دوره‌های آموزشی برای فرزندان شهدای مدافع حرم و مرزبان از جمله این برنامه‌هاست.

علی خلیل ارجمندی، معاون بنیاد شهید استان تهران در گفت‌وگو با ایکنا؛ بیان کرد: بنیاد شهید استان تهران فعالیت‌های قرآنی ارزنده‌ای را برای سه ماه آخر سال در نظر دارد.

وی ادامه داد: مراحل شهرستانی و استانی مسابقات قرآن کریم ویژه همسران، فرزندان دختر، ایثارگران و فرزندان پسر تاکنون برگزار شده و مرحله کشوری آن در بهمن‌ماه برگزار خواهد شد.

ارجمندی گفت: در سال‌های اخیر عزیزانی از مرزبانان و مدافعان حرم به جمع شهدا پیوستد و فرزندان خردسال و نونهالی را از خود به یادگار گذاشتند. قصد داریم تا طی نشستی با سازمان دارالقرآن کشور این امر را به استان‌ها نیز ابلاغ کنیم تا کلاس‌های آموزشی قرآنی را برای این فرزندان برگزار کنند.

وی افزود: در حال حاضر در مرحله آمارگیری از این کودکان هستیم که بعد از مشخص شدن تعداد فرزندان در استان‌های مختلف و سن و سال‌شان کلاس‌های آموزشی مناسب با سن و نیازشان در رشته‌های روخوانی، روانخوانی، حفظ، قصه و ... برگزار کنند.

معاون بنیاد شهید استان تهران تصریح کرد: سومین برنامه ما اجرای پژوهش‌های قرآنی است. این مسابقات در سال‌های قبل به‌صورت سنتی برگزار می‌شد و شرکت‌کننده‌ها به صورت مقاله و انشاء مطالبی را در رابطه با موضوعات قرآنی می‌نوشتند و بهترین‌ها انتخاب می‌شدند.

وی افزود: اما امسال این مسابقات را کاملاً علمی و به‌صورت دانشگاهی برگزار می‌کنیم؛ یعنی مقالات باید مانند یک مقاله دانشگاهی نظام‌مند و با قائده باشند و دارای مقدمه، پروپزال و ... باشند که به صورت اینترنتی و از طریق سایت دریافت می‌شوند. همچنین این مسابقات از حالت استانی خارج شدند و به‌صورت متمرکز  برپا می‌شود.

ارجمندی اظهار کرد: تاکنون 40 مقاله دریافت شده و تا 15 دی‌ماه نیز برای ارسال مقالات فرصت باقی است. به نفر اول مبلغ چهار میلیون و به همین ترتیب به نفرات دوم و سوم نیز مبلغ سه و دو میلیون اهداء خواهد شد.

انتهای پیام

captcha