حمله هوایی عراق به مقر فرماندهان داعش در سوریه
کد خبر: 3777390
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۶

حمله هوایی عراق به مقر فرماندهان داعش در سوریه

گروه بین‌الملل ـ مقر نشست 30 فرمانده داعشی در شهرک «سوسه» واقع در استان «دیرالزور» سوریه، هدف جنگنده‌های اف 16 عراق قرار گرفت.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، فرماندهی مشترک نیروهای عراقی امروز(10 دی‌ماه) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: با دستور فرماندهی کل نیروهای مسلح و با نظارت و برنامه‌ریزی فرماندهی مشترک و براساس اطلاعات ارائه‌شده از سوی اداره اطلاعات و مبارزه با تروریسم، جنگنده‌های اف 16 عراق امروز  نشست مهم ۳۰ تن از فرماندهان برجسته داعش در سوریه را هدف قرار دادند.

براساس بیانیه؛ در این عملیات یک منزل دو طبقه که تروریست‌ها از آن برای برگزاری نشست‌های خود استفاده می‌کنند، به‌طور کامل ویران شد.

براساس توافق دمشق ـ بغداد، جنگنده‌های عراقی می‌توانند بدون منتظر شدن برای موافقت دولت سوریه وارد خاک این کشور شده و مواضع داعش را بمباران کنند چراکه دمشق در این باره چراغ سبز نشان داده است. تنها طرف عراقی باید به طرف سوری عملیات را اطلاع دهد.

محاکمه بیش از 500 تبعه خارجی به ظن عضویت در داعش
 
خبر دیگر از عراق حاکیست، شورای عالی قضایی این کشور اعلام کرد که 508 تبعه خارجی طی سال 2018 به اتهام عضویت به گروه تروریستی داعش در این کشور محاکمه شدند.

 به گزارش خبرگزاری آناتولی؛ قاضی عبدالستار بیرقدار، سخنگوی شورای عالی قضایی عراق در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: طی سال 2018 میلادی 508 تبعه خارجی و 616 عراقی در دادگاه‌های این کشور براساس قانون مبارزه با تروریسم محاکمه شده‌اند.

در اطلاعیه این نهاد همچنین آمده این مظنونان از 466 زن، 42 مرد و 108 نفر از نوجوانان زیر 18 سال تشکیل شده اما اشاره ای به کشورهای متبوع این افراد اشاره نشده است.

لازم به ذکر است که اکثر متهمانی که در عراق محکوم شده اند عضو گروه تروریستی داعش بودند. عناصر داعش بر اساس ماده 4 قانون مبارزه با تروریسم محاکمه می شوند. بر اساس این ماده پیش بینی می شود که این افراد به جرم عضویت در گروه تروریستی داعش به مجازات اعدام یا حبس ابد محکوم شوند.

داعش در سال 2014 یک‌سوم خاک عراق را تصرف کرد، اما نیروهای این کشور با پشتیبانی ائتلاف بین المللی توانستند در سال 2017 این مناطق را از دست گروه مذکور آزاد کنند.

انتهای پیام
captcha