فعالیت 486 مدرسه علمیه خواهران در 26 استان کشور
کد خبر: 3778694
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۴
ظهیری خبر داد:

فعالیت 486 مدرسه علمیه خواهران در 26 استان کشور

گروه حوزه‌های علمیه ــ معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران با اشاره به فعالیت 486 مدرسه علمیه خواهران در 26 استان کشور اظهار کرد: سؤال‌های پاسخ داده نشده‌ای داشتیم که با سرعت مضاعف بعد از انقلاب به وسیله حوزه پاسخ داده شد و در تولید علوم قدم‌هایی برداشته شده که سرعت آن تعجب‌آور است.

فعالیت 486 مدرسه علمیه خواهران در 26 استان کشوربه گزارش ایکنا، معصومه ظهیری، معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران شب گذشته، ۱۵ دی‌ماه، در نشست شنبه‌های انقلاب با موضوع روحانیت و حوزه در مرکز مدیریت حوزه با اشاره به تقسیم قدرت در دنیای دوقطبی گفت: انقلاب اسلامی این توازن را بر هم زد و نگاه اسلام و ایمان در مقابله با کفر را ایجاد کرد و شاید مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی و حوزه، بیداری در جهان کنونی به تبع این مقابله است.

وی افزود: آنچه در جهان ایجاد هراس کرده و سبب اتحاد قدرت‌ها در برابر انقلاب می‌شود، همین قدرت شکل گرفته از برایند قدرت نظام اسلامی است.

ظهیری با بیان اینکه رهبری فرمودند فرهنگ مانند هوایی است که تنفس می‌کنیم، گفت: هوای انقلاب اسلامی در دنیای امروز تنفس می‌شود و همین هوا، حیات و بالندگی ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه کار حوزه فرهنگ‌سازی است، تصریح کرد: سؤال‌های پاسخ داده نشده‌ای داشتیم که با سرعت مضاعف بعد از انقلاب به وسیله حوزه پاسخ داده شد و در تولید علوم قدم‌هایی برداشته شده که سرعت آن تعجب‌آور است.

معاون فرهنگی حوزه خواهران افزود: رشد کمی و کیفی حوزه خواهران از جمله دستاورد‌های مهم حوزه است، زیرا انقلاب در بحث زنان، نگاه نو و بدیعی ایجاد کرده است؛ قبل از انقلاب یا نگاه تحجر، عزلت و یا فرنگی‌مآبی وجود داشت، ولی بعد از انقلاب فارغ از نگاه جنسیتی، فرصت‌های برابر آموزشی و اجتماعی زیادی برای زنان ایجاد شد.

وی با بیان اینکه ۴۸۶ مدرسه علمیه خواهران در ۲۶ استان وجود دارد، اظهار کرد: بالغ بر ۵۰ هزار نفر از این مدارس فارغ‌التحصیل شدند و صد هزار طلبه نیز در حال دانش آموختن هستند.

ظهیری بیان کرد: حوزه خواهران امروز در همه سطوح از سطح دو تا دکتری دانش‌پژوه می‌پذیرد و همه رشته‌های مورد نیاز جامعه جزء دروس حوزه قرار گرفته است و همه علاقه‌مندان به دروس حوزوی می‌توانند وارد حوزه شده و تحصیل کنند.

وی همکاری با آموزش عالی، آموزش و پرورش، کمیته امداد، رسانه‌های مختلف دیداری و شنیداری را بخش دیگری از فعالیت‌های حوزه خواهران دانست و گفت: دو مرکز پژوهشی از جمله مرکز پژوهش الزهرا و مرکز تحقیقات مطالعات زنان و خانواده در حوزه خواهران نیز راه‌اندازی شده که متولی پاسخ‌گویی به نیاز‌های فقهی و معارفی و حتی بازنگری قوانین موجود زنان و خانواده در کشور است.

معاون فرهنگی حوزه خواهران افزود: سازمان‌های مردم نهاد در استان‌ها و شهرستان‌ها در نقاط مختلف کشور شکل گرفته که تبلیغ، ترویج و فرهنگ‌سازی کرده و حتی کار‌های حمایتی انجام می‌دهند که این فعالیت‌ها گاهی در قالب گروه‌های جهادی، صورت می‌گیرد که نمونه آن را در حوادثی مانند زلزله می‌بینیم.

وی بیان کرد: مبلغان چندزبانه تربیت شده که در اربعین امسال به چندین زبان مشغول فعالیت فرهنگی و تبلیغی بودند ضمن اینکه از ۶۰ کشور دنیا بانوان طلبه در ایران تحصیل می‌کنند و بعد از تحصیل به کشورهایشان برگشته و به تبلیغ می‌پردازند.

انتهای پیام

captcha