ایجاد محدودیت برای ورود شهروندان افغانستانی به پاکستان
کد خبر: 3778839
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۷

ایجاد محدودیت برای ورود شهروندان افغانستانی به پاکستان

گروه بین‌الملل ــ رئیس اداره مهاجرت پاکستان اعلام کرد: شهروندان افغانستانی باید سفر خود به شهرهای مختلف این کشور را پس از ورود به آنها به نزدیکترین اداره پلیس گزارش دهند.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری «آریانانیوز» افغانستان؛ عصمت‌الله جنیجو،‌ رئیس اداره مهاجرت پاکستان با بیان این مطلب افزود: اداره‌های پلیس پاکستان باید در جریان جزئیات سفر مردم افغانستان به هر شهر این کشور قرار بگیرند.

وی علت گرفتن این تصمیم را کنترل اوضاع امنیتی پاکستان و ضرورت نظارت بیشتر بر این وضعیت‌ها و حساسیت‌های موجود مطرح کرد و گفت: تردد تروریست‌ها در پوشش شهروندان افغانستانی زیاد بود.

جنیجو اظهار کرد: 24 کشور جهان می‌توانند از پاکستان ویزای هوایی دریافت کنند و دولت این کشور در تلاش است تا روابط خود را با دیگر کشورهای جهان نیز افزایش دهد.

گفتنی است، بر اساس محدودیت‌هایی که پیش از این بود، به اتباع افغانستانی که فاقد پاسپورت و ویزا بودند، اجازه سفر به پاکستان داده نمی‌شد. طبق قانون وضع شده از سوی پاکستان، فقط افراد قبایل «شنواری» در مرز افغانستان و پاکستان می‌توانستند بدون اخذ ویزا از مرز تردد کنند که این افراد نیز موظف به اخذ ویزا شدند.

از سویی یادآوری این نکته نیز قابل توجه است که انجام مذاکرات صلح و نقشی که پاکستان در این حوزه ایفا می‌کند،‌ درخواستی که ترامپ (رئیس‌جمهور آمریکا) از عمران‌خان (نخست‌وزیر پاکستان) مبنی بر مشارکت در انجام صلح داشته است و حضور این کشور در نشست‌ ابوظبی و مداخله در آوردن طالبان بر سر میز مذاکره،‌ به اهمیت رابطه این کشور با افغانستان و اوضاع داخلی آن اشاره می‌کند که در همین راستا کنترل تردد طالبان در میان دو کشور و مسائل مربوط به این گروه تروریستی نکته‌ای حائز اهمیت به شمار می‌رود که با انجام این گونه اقدامات سختگیرانه،‌ روندی رو به بهبود را طی می‌کند.  

انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha