پیشتازی شهرستان ساوه در گسترش فرهنگ «زکات مستحبی»
کد خبر: 3779662
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۳

پیشتازی شهرستان ساوه در گسترش فرهنگ «زکات مستحبی»

گروه اجتماعی ـ امام جمعه ساوه از اجرای طرح‌های خلاقانه و ابتکاری در این شهر خبر داد و گفت: در راستای اجرایی شدن طرح‌های ابتکاری و نو درآمدهای خوبی کسب شده و در اختیار خانواده‌های محروم و بی‌بضاعت قرار داده است، اجرای طرح‌های نو علاوه بر توسعه زکات مستحبی برکات زیادی نیز داشته است.

پیشتازی شهرستان ساوه در گسترش فرهنگ «زکات مستحبی»

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام سید‌ابراهیم حسینی، امام جمعه ساوه‌ امروز، 18 دی‌ماه در همایش استانی شورای زکات که در سالن اجتماعات جهاد کشاورزی برگزار شد گفت: در شهرستان ساوه با همکاری همه مسئولان اقدامات بسیار خوبی در حوزه زکات انجام شده است، این شهرستان علاوه بر اینکه در جمع‌آوری زکات واجب موفق است در حوزه زکات مستحب نیز گام‌های خوبی برداشته است.
وی از طرح‌های خلاقانه و ابتکاری در ساوه خبر داد و افزود: در راستای اجرایی شدن طرح‌های ابتکاری و نو درآمدهای خوبی کسب شده و در اختیار خانواده‌های محروم و بی‌بضاعت قرار گرفته است. اجرای طرح‌های نو علاوه بر توسعه زکات مستحبی برکات زیادی نیز داشته است.
حجت‌الاسلام حسینی بیان کرد: طرح شجره طیبه نذر میوه‌های درختان میوه به نیت حضرت علی(ع) و فاطمه زهرا(س) از جمله طرح‌های اجرایی است. تمام 4 هزار اصله درخت پلاک کوبی شده است، 35 میلیون تومان عائدات محصولات بود که برای خانواده محرومان هزینه شد.
وی از اجرای طرح قرار شاکرین با عضویت 500 واحد تولیدی خبرداد و افزود: این واحدهای تولیدی 85 میلیون تومان سهیم شدند. چند طرح دیگر ویژه دامداران جهت استفاده از محصولات لبنی، خدمات پزشکی و درمانی رایگان در دست اقدام است.
‌حسینی از اجرای طرح حقوقی و مشاوره حقوقی در این شهرستان خبر داد و گفت: در صدد هستیم از چند وکیل نیز در این حوزه استفاده کنیم، ساماندهی مراسم ختم همچون تاج گل، غذاهای مراسم و .. از برنامه‌های در دستور کار است. از مبلغان خواستاریم در راستای احیای سنت الهی و پرهیز از اسراف گام بردارند تا هزینه مراسم‌های این چنینی خرج مردم بی‌بضاعت شود.
وی در پایان بر لزوم انگیزه‌سازی ‌مقابل انگیزه‌سوزی مردم و مشارکت آنان در اجرای طرح‌ها تأکید کرد و افزود: فرهنگ‌سازی با استفاده از مبلغان و روحانیان به توسعه زکات مستحب و اجرای هرچه بهتر زکات واجب کمک می‌کند.
انتهای پیام

captcha