فرار شاه از کشور اولین بارقه پیروزی انقلاب اسلامی بود
کد خبر: 3780275
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۱

فرار شاه از کشور اولین بارقه پیروزی انقلاب اسلامی بود

گروه سیاست و اقتصاد ـ نماینده ولی فقیه در خوزستان بیان کرد: چهارشنبه ۲۶ دی روز فرار شاه بود که اولین بارقه خورشید پیروزی انقلاب اسلامی زده شد. دیکتاتوری شاه باعث شده بود که همه ارکان نظام شاهنشاهی به او وابسته باشد وقتی که او از کشور فرار کرد شیرازه همه چیز از هم پاشیده شد و انقلاب اسلامی با فرار شاه پیروز شد.

فرار شاه از کشور اولین بارقه پیروزی انقلاب اسلامی بود
به گزارش ایکنا از خوزستان،  آیت‌الله سید محمدعلی موسوی جزایری امام جمعه اهواز در خطبه‌های نماز جمعه امروز 21 دی‌ماه اهواز با اشاره به دیدگاه اسلام درباره زن گفت: بی خبران می‌گویند اسلام حقوق زنان را پایمال کرده است.  پاسخهای زیاد و تالیفات بسیاری در اینباره از علمای اسلام به جا مانده است که بالاترین پاسخ به این شبهه در قرآن کریم آمده است.
 
وی ادامه داد: آیات زیادی در قرآن آمده که مخاطب آن‌ زنان در مباحث سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، تربیتی و روانشناسی هستند.  مشخصا به آیه بیعت در اینباره می‌پردازم؛ دو بیعت بزرگ در تاریخ اسلام از سوی زنان و مردان مسلمان با پیغمبر خدا اتفاق افتاده است؛ یکی در سال ششم و یکی در سال هشتم که همان فتح مکه بود. در هر دو بیعت ابتدا مردان با پیامبر(ص) بیعت کردند سپس زنان.
 
آیت الله موسوی جزایری افزود: آیه 10 سوره ممتحنه به آیه «بیعت‌النسا» در فتح مکه معروف است؛ «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا جَاءَكُمُ الْمُؤْمِنَاتُ مُهَاجِرَاتٍ فَامْتَحِنُوهُنَّ ۖ اللَّهُ أَعْلَمُ بِإِيمَانِهِنَّ ۖ فَإِنْ عَلِمْتُمُوهُنَّ مُؤْمِنَاتٍ فَلَا تَرْجِعُوهُنَّ إِلَى الْكُفَّارِ ۖ لَا هُنَّ حِلٌّ لَهُمْ وَلَا هُمْ يَحِلُّونَ لَهُنَّ ۖ وَآتُوهُمْ مَا أَنْفَقُوا ۚ وَلَا جُنَاحَ عَلَيْكُمْ أَنْ تَنْكِحُوهُنَّ إِذَا آتَيْتُمُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ ۚ وَلَا تُمْسِكُوا بِعِصَمِ الْكَوَافِرِ وَاسْأَلُوا مَا أَنْفَقْتُمْ وَلْيَسْأَلُوا مَا أَنْفَقُوا ۚ ذَٰلِكُمْ حُكْمُ اللَّهِ ۖ يَحْكُمُ بَيْنَكُمْ ۚ وَاللَّهُ عَلِيمٌ حَكِيمٌ؛ ای کسانی که ایمان آورده‌اید، زنانی که به عنوان اسلام و ایمان (از دیار خود) هجرت کرده و به سوی شما آمدند (ممکن است جاسوس باشند) شما از آنها تحقیق کرده و امتحانشان کنید و البته خدا به (صدق و کذب) ایمانشان داناتر است، اگر با ایمانشان شناختید آنها را دیگر به شوهران کافرشان بر مگردانید که هرگز این زنان مؤمن بر آن کفّار و آن شوهران کافر بر این زنان حلال نیستند ولی مهر و نفقه‌ای که شوهران مخارج آن زنان کرده‌اند به آنها بپردازید، و باکی نیست که شما با آنان نکاح کنید در صورتی که اجر و مهرشان را بدهید. و هرگز متوسل به حفاظت (و عقد و پیمان) زنان کافره نشوید و (اگر زنانتان از اسلام به کفر برگشتند و نزد کافران رفتند) از کفّار مهر و نفقه مطالبه کنید، آنها هم (اگر زنانشان ایمان آوردند و نزد شما آمدند) مهر و نفقه طلبند. این حکم خداست که میان شما حکم می‌کند و خدا (به حقایق امور) دانا و (به مصالح خلق) آگاه است.» که در این بیعت رسول خدا شش پیمان را از زنان گرفتند که زنان متعهد به انجامش شدند؛ اول مشرک نشوند، دوم دزدی نکنند(از مال همسرانشان مخفیانه برندارند)، سوم عدم عمل منافی با عفت، چهارم نکشتن فرزندان( به دو صورت سقط جنین و زنده به گور کردن فرزندان دختر)، پنجم دوری از افترا و تهمت و ششم عمل به همه دستورات پیغمبر(ص).
 
امام جمعه اهواز با تبریک میلاد حضرت زینب(س) گفت: براساس کتاب‌های تالیف شده از علمای اهل سنت از حضرت زینب(س) به عنوان یکی از بزرگترین اصحاب رسول خدا یاد می‌شود.
 
نماینده ولی فقیه در خوزستان بیان کرد: چهارشنبه ۲۶ دی روز فرار شاه بود که اولین بارقه خورشید پیروزی انقلاب اسلامی زده شد. دیکتاتوری شاه باعث شده بود که همه ارکان نظام شاهنشاهی به او وابسته باشد وقتی که او از کشور فرار کرد شیرازه همه چیز از هم پاشیده شد و انقلاب اسلامی با فرار شاه پیروز شد. پس از آن بود که امام اعلام کرد می‌خواهم به کشور برگردم و در میان ملتم باشم. آمریکا تدابیر بسیاری به کار بست که از ورود امام جلوگیری کنند اما موفق نشد؛ عده‌ای از متدینین و بازاریان تهران هواپیمایی را کرایه کردند و امام از پاریس به تهران بازگشت. 
 
وی گفت: همچنین 27 دی هم سالروز چهارشنبه سیاه در اهواز و شهادت نواب صفوی است.
 
انتهای پیام 
captcha