حمله مهاجمان انتحاری به پاسگاهی امنیتی در «هرات»
کد خبر: 3780733
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۳

حمله مهاجمان انتحاری به پاسگاهی امنیتی در «هرات»

گروه بین‌الملل ــ مهاجمان انتحاری به حوزه ششم امنیتی پلیس در منطقه «پل رنگینه» شهر هرات افغانستان وارد شدند و به یک پاسگاه امنیتی حمله کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری «شفقنا»؛ در نخستین دقایق این رویداد،‌ صدای شلیک و تیراندازی از محل رویداد به گوش می‌رسید. شاهدان عینی می‌گویند که افراد مسلح در همان دقایق ابتدایی به تعدادی از سربازان شلیک کردند.

هنوز جزئیات چندانی از تلفات احتمالی این رویداد منتشر نشده است، ولی بنا به گفته مسئولان در بیمارستان هرات، پیکر دو کشته و یک مجروح به این بیمارستان منتقل شده است؛ البته برخی گزارش‌ها حاکی از کشته شدن 4 نفر و مجروح شدن 5 نفر دیگر است که یک نفر از مهاجمان در میان آنهاست.

نیروهای امنیتی در این باره می‌گویند که یک مهاجم انتخاری کشته شده است و چند حمله کننده از محل گریخته‌اند که عملیات تجسس برای دستگیری این افراد ادامه دارد. به گفته بریخ از شاهدان، یک نفر از افراد قوم ملکی (یکی از اقوام افغانستانی) و یک پلیس این حوزه امنیتی در میان جان‌باختگان هستند.

فرمانده پلیس هرات به محل وقوع این واقعه رفته و اعلام کرده است که حمله در ساعات پایانی شب گذشته به پایان رسیده است و منطقه تحت کنترل قرار دارد.

گفتنی است،‌ چندی پیش دو فرد مسلح به ستاد انتخاباتی عظیم کبرزانی (یکی از نامزدهای انتخابات مجلس افغانستان در هرات) حمله کردند که در اثر این حمله، یک کودک و دو نفر کشته شدند.

انتهای پیام

captcha