حرکتی قرآنی که می‌تواند الگویی برای مرکز استان باشد
کد خبر: 3780792
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۰

حرکتی قرآنی که می‌تواند الگویی برای مرکز استان باشد

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ شورای هماهنگی جلسات قرآن ماهشهر حرکتی قرآنی است که از نظر انسجام و هماهنگی می‌تواند الگویی برای مرکز استان خوزستان باشد.

شورای جلسات قرآن ماهشهر

به گزارش ایکنا از خوزستان، شورای قرآن ماهشهر از آن دست حرکت‌های مردمی است که به کمک امام جمعه شهرستان و تعدادی از فعالان قرآنی دور هم جمع شدند تا امور و برنامه‌های قرآنی را با همان داشته‌های خود سامان ببخشند و نظام‌مند کنند؛ حرکتی که می‌تواند الگویی برای شهرهای دیگر استان به ویژه مرکز یعنی اهواز باشد.

آنچه که بیش از پیش در عملکرد این شورا به چشم می‌خورد هماهنگی و عمل براساس قاعده و قوانینی است که در کارگروه‌های این شورا به تصویب رسیده و همه اعضا با بلوغ فکری خود را ملزم به اجرای آن می‌دانند. 

محمود قنواتی، مسئول شورای هماهنگی جلسات قرآن ماهشهر در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنای خوزستان، با بیان اینکه جلسات این شورا هر هفته در شهرستان برقرار است، گفت: اخیراً دوره تربیت معلم قرآن زیر نظر این شورا در شهرستان آغاز شد و تا پایان سال ادامه خواهد داشت. حدود 80 تا 100 نفر از بانوان و آقایان مربی قرآن در این جلسات شرکت کرده‌اند. 

وی اظهار کرد: شرکت‌کنندگان در این دوره که دکتر رحمانیان تدریس آن را بر عهده دارد، با روش‌های آموزش روخوانی، روانخوانی، فصیح‌خوانی و تجوید آشنا می‌شوند و بر اساس آزمون‌های کتبی و شفاهی که برای آنها آنها برنامه ریزی شده است، مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

بازدید هفتگی از جلسات قرآن

قنواتی یکی از برنامه‌های اعضای هسته سیاست‌گذاری شورای هماهنگی قرآن شهرستان را بازدید هفتگی از جلسات قرآن عنوان کرد و گفت: در این بازدیدها که گاه با همراهی حجت الاسلام غبیشاوی امام جمعه بندرماهشهر صورت می‌گیرد، نیازهای جلسات رصد و فعالیت آنها آسیب‌شناسی می‌شود.

آسیب‌شناسی فعالیت‌های واحدهای زیر نظر شورا

مسئول شورای هماهنگی جلسات قرآن ماهشهر تصریح کرد: یکی از موضوعات جلسات شورای قرآن آسیب‌شناسی فعالیت‌های واحدهای زیر نظر این شورا است. واحد پژوهش و واحد نهج‌البلاغه این شورا به نسبت دیگر واحدها فعالیت کمتری دارند. تلاش کرده‌ایم هر یک از مساجد شهرستان پایگاه یکی از این واحدها باشد. همچنان که مسجد عریان پایگاه قرائت و مسجد رسول اکرم(ص) پایگاه نهج‌البلاغه و مسجد صاحب‌الزمان(عج) به جهت برگزاری دوره تفسیر توسط امام جماعت مسجد، پایگاه تفسیر شده است.

این فعال قرآنی گفت: برگزاری مسابقات ورزشی و مسابقات اذان در شب پیروزی انقلاب اسلامی و برگزاری محفل انس با قرآن، از دیگر فعالیت‌های این شورا در شهرستان است.

انتهای پیام

captcha