نشست وزرای خارجه آسیای مرکزی، هند و افغانستان در «سمرقند»
کد خبر: 3780956
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۴

نشست وزرای خارجه آسیای مرکزی، هند و افغانستان در «سمرقند»

گروه بین‌الملل ــ وزرای خارجه کشورهای آسیای مرکزی، هند و افغانستان نشستی دو روزه را در سمرقند (دومین شهر بزرگ ازبکستان) برگزار کرده و درباره مسائل مهم منطقه‌ای بحث و تبادل نظر کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری «دید» افغانستان؛ صلاح‌الدین ربانی، سرپرست وزارت امور خارجه این کشور نیز در نخستین نشست آسیای مرکزی، هند و افغانستان شرکت کرد. این نشست با صدور اعلامیه‌ای مشترک بر همکاری، حمایت‌ها و راه‌‌حل‌ درباره موضوعات مرتبط برای آوردن امنیت، ثبات و توسعه پایدار تأکید کرد.

بر اساس این اعلامیه، تمام شرکت‌کنندگان این نشست تروریزم را در هر نوع آن محکوم کرده و برای همکاری در زمینه مبارزه با این پدیده، توافق کردند. وزرای خارجه بر اهمیت رشد اقتصادی کشورهای آسیای مرکزی براساس منافع مشترک، تقویت همکاری‌ها در زمینه تجارت، توسعه ارتباطات لجستیکی و ترانزیتی و ایجاد حمل و نقل بین‌المللی و منطقه‌ای پافشاری کردند و نقش زنان را در رشد اقتصادی افغانستان ضروری دانستند.

گفتنی است، این جلسه،‌ نخستین دور نشست وزارت خارجه آسیای مرکزی، هند و افغانستان در سمرقند بود و دور بعدی نشست طی سال ۲۰۲۰ در دهلی‌نو برگزار می‌شود.

انتهای پیام

captcha