۲۰ کیلومتر پیاده‌روی به خاطر عشق به آموزش حفظ قرآن
کد خبر: 3782017
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۱

۲۰ کیلومتر پیاده‌روی به خاطر عشق به آموزش حفظ قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ مربی حفظ قرآن روستای دره‌تخت ازنا با بیان این‌که حفظ قرآن‌ در این روستا در اولویت فعالیت‌های قرآنی قرار گرفته است، گفت: با توجه به این‌که مسافت شهرستان ازنا تا روستای دره‌تخت ۲۰ کیلومتر است ولی به‌خاطر قرآن این مسافت را سه بار در هفته طی می‌کنم.

حال و هوای قرآن آموزان روستای دره‌تختبه گزارش ایکنا از لرستان، کلاس‌های طرح ملی حفظ قرآن‌کریم در روستای دره‌تخت شهرستان ازنا به‌صورت منظم و با قوت در حال برگزاری است.
مریم حاجیوند، مربی حفظ قرآن‌کریم روستای دره‌تخت شهرستان ازنا در رابطه با فعالیت‌های قرآنی در این روستا به ایکنا، گفت: از سال ۹۱ و با شروع طرح ملی حفظ قرآن‌کریم از طرف اوقاف و امور خیریه شهرستان به‌عنوان مربی در روستای کمندان کار حفظ قرآن را با نوجوانان پسر و دختر آغاز کردم و تاکنون کلاس‌ها به‌خوبی و با قوت برگزار شده است.
وی با ذکر این‌که سال گذشته به‌دلیل علاقه دختران روستای دره‌تخت به حفظ قرآن‌ کریم، کار حفظ  در این روستا در اولویت فعالیت‌های قرآنی قرار گرفت، ادامه داد: با توجه به این‌که مسافت شهرستان ازنا تا روستای دره‌تخت ۲۰ کیلومتر است ولی به‌خاطر قرآن و عشق به بچه‌ها این مسافت را سه بار در هفته طی می‌کنم.
حاجیوند با اشاره به این‌که در آزمون پایانی سال گذشته ۱۰ نفر از قرآن‌آموزان روستا نمرات بسیار عالی کسب کردند، یادآور شد: با توجه به استعداد بالای نوجوانان این روستا در حفظ قرآن امسال هم کار خود را ادامه دادم که ان‌شاءالله در آزمون پایانی اسفند امسال ۳۰ نفر جهت آزمون آمادگی کامل دارند.
مربی حفظ قرآن‌کریم روستای دره‌تخت شهرستان ازنا با ذکر این مطلب که طی دو سال گذشته قرآن‌آموزان از حفظ ۲ جزء از قرآن شروع کردند، برخی قرآن‌آموزان که امسال تازه کار حفظ را شروع کردند موفق به حفظ جزء ۳۰ قرآن‌کریم شدند.

اهمیت قرآن و عمل به آن در زندگی روزمره

وی با تأکید بر اهمیت قرآن و عمل به آن در زندگی روزمره، گفت: انس با قرآن در زندگی تأثیر بسیار زیادی دارد که به وضوح در قرآن‌آموزان این روستا مشاهده می‌شود.
حاجیوند با تأکید بر شرکت قرآن‌آموزان در کلاس‌های حفظ و تشویق آنان، افزود: بخشی از کار، برگزاری کلاس‌های حفظ قرآن هست که با حضور قرآن‌آموزان انجام می‌شود اما چیزی که مهم است تشویق آن‌هاست که باعث می‌شود نوجوانان با شوق و ذوق بیشتر به حفظ قرآن بپردازند؛ لذا از مسئولان و خیران انتظار می‌رود تا جایی‌که در توان‌شان هست از کلاس‌های قرآنی این روستا حمایت کنند تا فرزندان مؤمن و متدین و عامل به قرآن‌کریم تربیت شود.
این مربی قرآن‌کریم در پایان با تأکید بر استقبال خوب دختران این روستا از کلاس‌های قرآن کریم، اظهار کرد: این کلاس‌ها با قوت ادامه پیدا می‌کند و امید داریم در سال آینده بیش‌از ۵۰ نفر از دختران و پسران در کلاس‌های حفظ قرآن این روستا شرکت کنند.

انتهای پیام

captcha