هشدار وزیر سابق فلسطین به بسته شدن مدرسه قادسیه توسط رژیم صهیونیستی
کد خبر: 3782946
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۶

هشدار وزیر سابق فلسطین به بسته شدن مدرسه قادسیه توسط رژیم صهیونیستی

گروه بین‌الملل ــ زیاد ابو زیاد، وزیر سابق دولت خودگردان فلسطین نسبت به تعطیل شدن مدرسه قادسیه توسط رژیم صهیونیستی هشدار داد.

به گزارش ایکنا  به نقل از پایگاه خبری وفا؛ زیاد ابوزیاد، وزیر سابق دولت خودگردان فلسطین تصمیم رژیم صهیونیستی مبنی بر بستن مدرسه قادسیه را خطرناک‌ترین اقدام یهودی‌سازی این رژیم از سال 1967 به بعد دانست.

وی گفت: این اقدام رژیم صهیونیستی مقدمه‌ای برای تسلط بر دو ساختمان دیگر است که یکی از آنها مدرسه العمریه است که چند صد متر با مسجد الاقصی فاصله دارد و مستقیماً مشرف به آن است و ساختمان دیگر مدرسه البکریه است که داخل یکی از دروازه‌های اصلی مسجدالاقصی به نام «باب ملک فیصل» قرار دارد.

ابوزیاد در ادامه تأکید کرد: این اقدام تنها به معنی تعطیلی مدرسه قادسیه نیست، مقدمه‌ای برای نابودی سایر ساختمان‌های اطراف مسجدالاقصی و در نهایت خود مسجدالاقصی است.

از سوی دیگر، کادر آموزشی مدرسه قادسیه که اکنون به نام مدرسه «خلیل السکاکینی» معروف است، نسبت به خطر بسته شدن مسجد با هدف گسترش پروژه شهرک‌سازی اسرائیل و یهودی‌سازی منطقه هشدار داده‌اند.

گفتنی است؛ روز گذشته وزارت معارف رژیم صهیونیستی ثبت‌نام دانش‌آموزان برای سال جدید در این مدرسه را متوقف کرد که این به معنی محروم شدن 350 دانش‌آموز دختر از درس خواندن در مدرسه مذکور است.

مدرسه قادسیه که بعدها نامش به «خلیل السکاکینی» (یک مورخ فلسطینی) تغییر کرد، 120 سال پیش در اواخر قرن 19 میلادی ساخته شد.  

انتهای پیام

 

captcha