نخستین نشست کمیته پنج‌نفره پیگیری مطالبات اتحادیه‌های قرآنی برگزار می‌شود
کد خبر: 3783386
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۵

نخستین نشست کمیته پنج‌نفره پیگیری مطالبات اتحادیه‌های قرآنی برگزار می‌شود

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ نخستین جلسه و نشست کمیته پنج نفره پیگیری مطالبات اتحادیه‌های قرآنی استان‌ها، فردا، سوم بهمن‌ماه با سه دستور جلسه تشکیل می‌شود.

به گزارش ایکنا؛ نخستین جلسه و نشست کمیته پنج نفره پیگیری مطالبات اتحادیه‌های قرآنی استان‌ها متشکل از مدیران عامل؛ «امیرحجت مرادی» اتحادیه‌ گیلان، «محمد الهی»، خراسان جنوبی، «حجت‌الاسلام مهدی امیدیان» لرستان، «محمدعلی مشهدی» کرمان و «عباس جانباز» مازندران، فردا، سوم بهمن‌ماه در سازمان دارالقرآن الکریم تشکیل می‌شود.
این جلسه که از ساعت 8 صبح برگزار می‌شود، پیرو رسیدن به نقطه مشترک برای جلوگیری از موازی‌کاری انجمن خیرین قرآنی، انجمن معلمان قرآن، انجمن جلسات سنتی قرآن، انجمن خانه‌های قرآن و عترت و انجمن قرآنیان(متشکل از پیشکسوتان و خادمان قرآن) با اتحادیه‌ها و مؤسسات قرآنی استان‌ها) و رسیدن به وحدت رویه در زمینه فعالیت‌های این انجمن‌ها با تشکل‌های قرآنی مردمی است.
همچنین دومین دستور جلسه پیگیری مطالبه مجموعه فعالان قرآنی و مؤسسات قرآنی از کمیته 13 نفره که به دلیل وجود برخی از موارد اختلافی و حقوقی در اساس‌نامه و پیگیری رفع مشکلات برخی از مفاد آن در مجمع عمومی هشتم آذرماه معین شدند، خواهد بود.
سومین موضوعی که طی این جلسه به آن پرداخته خواهد شد، بحث اموال و دارایی‌های نقدی و غیرنقدی دو اتحادیه است که باید در این زمینه شفاف‌سازی انجام شود و این دارایی‌ها به سرعت به اتحادیه مدغم کشوری منتقل شود.
حجت‌الاسلام مهدی امیدیان، مدیرعمل اتحادیه قرآنی لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا با تأکید بر اینکه اتحادیه‌های مدغم استان‌ها و کشور به قوت به فعالیت خود ادامه می‌دهند، گفت: بحثی که به تازگی مطرح شده است صدور مجوز مؤسسات قرآنی است که به ارشاد و تبلیغات باز گشته است و این موضوع نباید با ادغام اتحادیه‌ها که به صورت قانونی شکل گرفته است، خلط شود.
وی با تأکید بر اینکه در بحث اتحادیه‌ها بازگشت به عقب نخواهیم داشت، ادامه داد: روند ادغام بر اساس مصوبات چند ده‌گانه هیئت رسیدگی به امور مؤسسات قرآنی و شورای توسعه فرهنگ قرآنی و همچنین تصمیم مؤسسات در مجامع عمومی انجام شده است که به قوت خود نیز به فعالیت خود ادامه می‌دهند.
انتهای پیام

captcha