رفتارهای قرآنی در ساختار ارگان‌های کشور نهادینه شود
کد خبر: 3784246
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۶

رفتارهای قرآنی در ساختار ارگان‌های کشور نهادینه شود

کانون خبرنگاران نبأ ــ امام جمعه موقت بوشهر گفت: داشتن بصیرت در زندگی انسان را از اسارت در بند طاغوت میرهاند و همچنین الگوها و رفتارهای قرآنی در تمامی مناسبات مسئولان نظام و ساختار ارگان‌های کشور باید نهادینه و تبیین شود.

رفتارهای قرآنی در ساختار ارگان‌های کشور نهادینه شود

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ خطبه‌های نماز آدینه شهر بوشهر 5 بهمن به امامت حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین دشتی و به همت کانون فرهنگی فرهنگی و هنری امام هادی(ع) در محل مصلای جمعه مرکز استان ایراد و اقامه شد.

امام جمعه موقت بوشهر در ابتدای خطبه با اشاره به آیه شریفه «الرَّحْمَنُ، عَلَّمَ الْقُرْآنَ، خَلَقَ الْإِنْسَانَ، عَلَّمَهُ الْبَيَانَ»، اظهار کرد: الگوبرداری رفتاری و اخلاقی از سیره اهل بیت(ع) و سبک زندگی قرآنی بهترین ثمرات، برکات و پایدارترین تدابیر با استدلال را در زندگی انسان رقم خواهد زد و در نتیجه ریشه انزوهای اجتماعی خشک می‌شود.

رفتارهای قرآنی در ساختار ارگان‌های کشور نهادینه و تبیین شود

خطیب جمعه بوشهر در ادامه با عنوان اینکه داشتن بصیرت در زندگی انسان را از اسارت در بند زندان های ظلمانی و طاغوتی می رهاند، افزود: الگوها و رفتارهای قرآنی در تمامی مناسبات مسئولان نظام و ساختار ارگان‌های کشور باید نهادینه و تبیین شود.

کرامت نفس و حفظ ارزش‌های انسانی یک امر الهی است

وی کرامت نفس و حفظ ارزش‌های انسانی را یک امر الهی دانست و اظهار کرد: انسان نباید در برابر همه چیز ارزش‌ها و فرهنگ خود را حقیر کند چرا که ضعف در نفس انسان سبب حقارت و نابودی می‌شود.

حجت‌الاسلام دشتی با بیان اینکه استکبار و استعمار برای حقیر کردن و به ضعف کشاندن جامعه از هیچ کوششی فروگذاری نمی‌‌کند، تصریح کرد: آنان تلاش دارند که جامعه اسلامی را در برابر کشورهای پیشرفته حقیر کنند که این مهم سبب جلوگیری از رشد و پیشرفت انسان و جامعه می‌شود.

وی در ادامه اضافه کرد: جوانان و نوجوانان نباید در برابر لذت شهوانی خود را حقیر و ذلیل کنند و اسیر شدن در برابر لذت‌ها نشان از ضعف، بی‌اعتمادی و عقب‌ماندگی است که باید در این راستا با سازندگی نفس خویش زمینه تقویت تقوا فراهم شود.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر با بیان اینکه  انسان تنها در برابر علم و معلم می‌تواند خود را کم بشمارد، اشاره کرد: مقدمه رشد و کمال انسان کوچک شمردن خود در برابر علم و معلم است ولی نباید همیشه انسان شاگرد بماند و در این خصوص کشور از جهات مختلف رشد و پیشرفت قابل توجهی کرده به‌گونه‌ای که سرعت رشد علمی ایران 11 برابر میانگین جهانی است.

ایران رتبه نخست رشد علمی در کشورهای منطقه را حائز است

خطیب جمعه موقت بوشهر با بیان اینکه ایران در جهان رتبه شانزدهم و در منطقه دارای رتبه نخست در رشد علمی است، گفت: جمهوری اسلامی ایران در رشته‌های هوافضا، ماهواره، علوم هسته‌ای، پهپاد و دیگر رشته‌های علمی در 40 سال گذشته رشد قابل توجهی کرده که سبب نگرانی و ناراحتی دشمنان شده است.

سیاه‌نمایی دشمن در پیشرفت‌های علمی و اجتماعی ایران

وی با بیان اینکه دشمن در راستای ناامیدی جامعه پیشرفت‌های علمی و اجتماعی ایران را سیاه‌نمایی و اقدام به راه‌اندازی جنگ روانی در اشکال مختلف می‌کند، افزود: دشمن امروز دست به جنگ روانی علیه توسعه، پیشرفت و دستاوردهای نظام اسلامی ایران زده که نیاز به افشاگری و بصیرت‌افزایی دارد و همچنین دشمن  با جنگ روانی به جامعه القا کرده بود که انقلاب اسلامی ایران به چهل سالگی نمی‌رسد و به کوری چشم دشمنان ملت بزرگ ایران جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی بهتر و با شکوه‌ برگزار می‌کند.

ذلالت حکومت شیطانی آمریکا

حجت‌الاسلام دشتی با بیان اینکه آمریکا و دیگر دشمنان ناامیدی را در جامعه القا می‌کنند، عنوان کرد: القای فرهنگ یاس و ناامیدی در جامعه از اهداف دشمنان است که برای تحقق نیافتن اهداف و توطئه آمریکا جلوگیری از فرهنگ القای ناامیدی در جامعه وظیفه همگان است و اگر نخبگان و مردم از پیشرفت‌های حاصل شده ناامید شوند بزرگترین ضربه به رشد اجتماعی و جامعه وارد می‌شود و از آن طرف حکومت شیطانی آمریکا به شدت ضعیف، ترسو و ذلیل شده و وحشت و ضعیف شدن آمریکا به‌گونه‌ای است که در حال ترک منطقه است.

انتقاد منصفانه سبب رشد و حیات جامعه می‌شود

امام جمعه موقت بوشهر اشاره کرد: دشمن درصدد است این وحشت و ضعفی که بر آنان مستولی شده در جامعه ما گسترش دهد که نباید در برابر ظلم‌هایی که استکبار، رژیم صهیونیستی و کشورهای هم پیمانشان در منطقه انجام داده‌اند، مقاومت شود و بدین جهت انتقاد یک امری مهم و سازنده در جامعه است و انتقاد منصفانه سبب سازندگی، رشد، افزایش آگاهی و سبب حیات جامعه می‌شود که منتقدین باید مواظب باشند در پازل دشمن قرار نگیرند.

ضرورت دقت در برنامه‌های چهلمین سال پیروزی انقلاب

وی با گرامیداشت دهه مبارک فجر بر حضور چشمگیر در همه برنامه‌های ایام‌الله دهه فجر تاکید کرد و گفت: حضور و دقت در برنامه‌های چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی به ویژه راهپیمایی 22 بهمن امری مهم و ضروری است.

حجت‌الاسلام دشتی در پایان با اشاره به برگزاری یادواره 40 روحانی شهید استان بوشهر، تصریح کرد: برگزاری یادواره شهدا روحانی با حضور قشرهای مختلف مردم در راستای تبیین جایگاه شهدای روحانی در عرصه‌های مختلف برگزار می‌شود.

حامد فکوری

انتهای پیام 

captcha