افتتاح دو مرکز تربیت مربی قرآن در «الاقصر» مصر
کد خبر: 3784346
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۴

افتتاح دو مرکز تربیت مربی قرآن در «الاقصر» مصر

گروه بین‌الملل ـ شیخ محمد صالح عبدالرحمن، نماینده وزارت اوقاف مصر در استان «الاقصر» مصر، از افتتاح دو مرکز تربیت مربی آموزش حفظ قرآن در شهرهای این استان خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری «البوابه نیوز»؛ شیخ محمد صالح عبدالرحمن، نماینده وزارت اوقاف مصر در «الاقصر»، دیروز (5 بهمن‌ماه) اعلام کرد: در چارچوب اهتمام وزارت اوقاف به حفظ قرآن و تلاش برای ایجاد فضایی مطلوب برای نوجوانان، جوانان و سایر گروه‌های سنی مختلف که به دنبال آموزش صحیح و قابل اطمینان هستند، دو مرکز تربیت مربی آموزش حفظ قرآن در استان «الاقصر» افتتاح شد.
 
وی افزود: مرکز نخست در مسجد «الزواية البیضاء» در شهر «اسنا» و مرکز دوم نیز در مسجد «آل یحیی» در شهر «الطود» استان «الاقصر» افتتاح شد.

نماینده وزارت اوقاف مصر در استان الاقصر گفت: این مراکز فقط منحصر به حفظ قرآن نیست، بلکه در آن دانشجویان حفظ قرآن براساس آموزه‌های دینی و ملی تربیت می‌شوند و در کنار احکام تجوید و آموزش قرائت و حفظ قرآن، احکام تفسیر و علوم شرعی نیز تدریس می‌شود.
 
دانشجویانی که در این مراکز تحصیل می‌کنند، از مراحل آموزشی و سنی مختلفی هستند؛ به گونه‌ای که برخی از آنها مدرک کارشناسی و ارشد دارند.
 انتهای پیام
captcha