درخواست ترکیه از آمریکا برای تحویل «منبج»
کد خبر: 3784390
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۲

درخواست ترکیه از آمریکا برای تحویل «منبج»

گروه بین‌الملل ــ وزیر دفاع ترکیه در دیدار با نماینده ویژه رئیس‌جمهور آمریکا خواهان آن شد که منبج (شهری در شمال شرق استان حلب سوریه) به نیروهای نظامی این کشور تحویل داده شود.

به گزارش ایکنا به نقل از «تسنیم»؛ روزنامه ملیت ترکیه در این باره نوشت؛ خلوصی آکار (وزیر دفاع ترکیه) در 5 بهمن (25 ژانویه) با جیمز جفری (نماینده ویژه رئیس‌جمهور آمریکا در پرونده سوریه و ائتلاف مبارزه با داعش) دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار که ژنرال یاشار گولر (رئیس ستادکل نیروهای مسلح ترکیه) نیز حضور داشت٬ مسائل مهمی همچون تحولات اخیر سوریه٬ مسئله شرق فرات و آمادگی نظامیان ترکیه برای حمله به این منطقه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

خلوصی آکار در دیدار با جفری یک بار دیگر بر این موضوع تأکید کرد که ترکیه خواهان آن است که آمریکا هر چه زودتر دست از حمایت نیروهای کُرد وابسته به «پ.ک.ک» بردارد.

وی همچنین اعلام کرد: ما خواهان آن هستیم که بر اساس نقشه راه و توافق قبلی که بین آنکارا و واشنگتن صورت گرفته٬ با سرعت و شتاب بیشتر پروژه منبج حل شود و امنیت این منطقه در اختیار ترکیه قرار بگیرد.

پیش از این،‌ مولود چاووش اوغلو (وزیر خارجه ترکیه) تأکید کرد که کشورش مصمم است هر چه زودتر وارد منطقه شرق رود فرات در شمال سوریه شود. آنکارا پیش از این هشدار داده بود که عملیات نظامی جدیدی را در منطقه آغاز خواهد کرد.

انتهای پیام

captcha