
به گزارش
ایکنا؛ به نقل از ادارهکل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در همایش معرفی سامانه الکترونیک سلامت که امروز در استان مازندران برگزار شد، اظهار کرد: مدیریت هزینه در حوزه درمان کار بزرگی است و باید برای این کار در ابتدا سرمایهگذاری صورت گیرد.
وزیر ارتباطات و فناوری ارتباطات گفت: سازمان تأمین اجتماعی بسیاری از خدمات را الکترونیکی کرده است. از پذیرش تا نسخهپیچی و تا تحویل دارو و سطوح مختلف استحقاق درمان این کار را انجام داده است و با این کار خدمات را ارتقاء و هزینهها را کنترل کرده است.
وی ادامه داد: در این زمینه هماهنگی بین بخشهای مختلف نیز اهمیت بالایی دارد. ارائه دهندگان خدمات سلامت متنوع هستند و شامل بخش خصوصی، دولتی عمومی و نیروهای مسلح هستند و این مجموعهها استقلال در عملکرد دارند.
وی با بیان اینکه هماهنگی بین بخشی و تبادل اطلاعات بین دستگاههای مختلف اهمیت زیادی دارد، گفت: موفقیت پرونده الکترونیک سلامت مستلزم توجه بیشتر به تبادل اطلاعات و همکاریهای بین بخشی است.
محمدحسن زدا، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی نیز در این همایش اظهار کرد: توجه وزارت بهداشت به مدیریت هزینههای سلامت باعث خوشحالی است و از زمان شروع طرح تحول ما در سازمان تأمین اجتماعی بر لزوم رصد و کنترل دقیق هزینهها تأکید داشتیم و این موضوع باید در کنار گسترش خدمات مورد توجه باشد.
زدا با بیان اینکه فصل جدیدی از همکاری سازمان تأمین اجتماعی با وزارت بهداشت آغاز شده است، ادامه داد: اینکه خدمات درمانی به درستی و در مسیر صحیح ارائه شود، خواسته اصلی سازمانهای بیمهگر است. امیدواریم زیرساختهای لازم در این زمینه توسعه پیدا کند و مدیریت هزینهها درمانی ارتقا یابد.
وی با بیان اینکه برنامه حذف دفترچه و HIS در سازمان تأمین اجتماعی کاملا مستقر شده است، گفت: در دو سال اخیر ۱۴۰ میلیون نسخه الکترونیک در مراکز درمانی ملکی تولید شده است. حذف دفترچه در تمامی مراکز به طور کامل مستقر شده و در مراکز طرف قرارداد نیز این طرح در حال توسعه است.
سرپرست سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به فعالیتهای این سازمان در اجرای طرح پزشک خانواده، گفت: برای اجرای طرح پزشک خانواده تا کنون هزار و 200 میلیارد تومان در دو استان مازندران و فارس هزینه شده است.
سرپرست سازمان تأمین اجتماعی بیان کرد: آماده هستیم که در روزهای آینده سامانه متمرکز خدمات غیرحضوری این سازمان با ۳۰ خدمت غیرحضوری را راهاندازی کنیم؛ طی دو ماه آینده تعداد خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی به ۶۵ خدمت میرسد.
انتهای پیام