تبیین حقوق زنان در قرآن در نمایشگاه قاهره
کد خبر: 3784688
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۰

تبیین حقوق زنان در قرآن در نمایشگاه قاهره

گروه بین‌الملل ـ سمینار «نقش زن الازهری در آموزش و خدمت به جامعه» در حاشیه پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب قاهره برگزار و در آن حقوق زنان در قرآن تبیین شد.  

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری «masrawy»؛ در این سمینار که دیروز (6 بهمن‌ماه) در غرفه الازهر نمایشگاه بین‌المللی کتاب قاهره برگزار شد، عبدالمنعم فؤاد، رئیس دانشکده مطالعات اسلامی ویژه دانشجویان خارجی الازهر و  نهله صعیدی، معاون تحصیلات تکمیلی دانشکده مطالعات اسلامی و عربی دختران قاهره، سخنرانی کردند.
 
عبدالمنعم فؤاد با اشاره به اینکه قرآن در بسیاری از موارد از زنان سخن گفته است، گفت: سوره‌ای با نام «نساء» در قرآن نشان‌دهنده توجه قرآن به زن و نقش مهم زنان در جامعه است.
 
وی با یادآوری جایگاه زن در اسلام گفت: قرآن تمام جنبه‌های زندگی زنان را مورد توجه قرار داده تا به زن ظلم نشود و حقوقش کاملاً رعایت شود.
 
نهله صعیدی نیز با بیان اینکه زنان در جامعه مشارکت جدی و برجسته‌ای دارند، گفت: زنان امروز همگام با مردان در زمینه علم‌آموزی، کار و تلاش و دعوت به سوی حق تعالی فعال هستند.
 
وی در ادامه به نقش زنان دانش‌آموخته دانشگاه الازهر در جامعه اشاره کرد و گفت: این گروه از جامعه حضور فعالی در داخل و خارج کشور دارند و در معرفی صحیح دین اسلام نقش مهمی داشته‌اند.
 
یادآور می‌شود پنجاهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب قاهره از روز چهارشنبه (سوم بهمن) آغاز شد و تا دوشنبه (15 بهمن) ادامه دارد. دانشگاه الازهر برای سومین بار در این نمایشگاه شرکت کرده است.
 
تبیین حقوق زنان در قرآن در نمایشگاه کتاب قاهره
 
انتهای پیام
captcha