شرکت ۶۰۰ نفر در طرح حفظ سور «یس و حجرات» در رامشیر
کد خبر: 3785427
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۱

شرکت ۶۰۰ نفر در طرح حفظ سور «یس و حجرات» در رامشیر

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مسئول دارالقرآن مهدی(ع) شهرستان رامشیر با بیان اینکه ۶۰۰ نفر در طرح حفظ سور یس و حجرات این شهرستان شرکت کردند، گفت: مراسم تجلیل از حفاظ برتر این طرح ۸ و ۹ بهمن در رامشیر برگزار شد.

شرکت 600 نفر در طرح حفظ سوره یس و حجرات در رامشیر

ابراهیم ساکی، مسئول دارالقرآن مهدی(ع) شهرستان رامشیر در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان، گفت: برنامه تجلیل از حافظان سوره یس و حجرات روز گذشته، 8 بهمن‌ماه در شهرستان برگزار شد. این طرح توسط معاونت پرورشی رامشیر هر ساله برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح از سال 93 با سوره نبأ در شهرستان آغاز شد، گفت: در سال اول 160 دانش‌آموز در این طرح شرکت کردند. سال دوم، این طرح با محوریت سوره ملک و شرکت 400 دانش‌آموز، سال سوم با محوریت سوره واقعه با شرکت 600 دانش‌آموز همراه بود. امسال این طرح با محوریت سور یس و حجرات در دو بخش دانش‌آموزی و همکاری اجرا شد.

ساکی ادامه داد: سوره حجرات ویژه دانش‌آموزان مقطع ابتدایی و سوره یس ویژه دانش‌آموزان متوسطه اول، دوم و همکاران در نظر گرفته شده است. بیش از 600 نفر در این طرح شرکت کردند. روز گذشته از دانش‌آموزان ابتدایی حافظ سوره حجرات تجلیل شد و امروز نهم بهمن از دانش‌آموزان متوسطه اول و دوم و همکاران تجلیل شد.

مسئول دارالقرآن مهدی(ع) رامشیر با بیان اینکه یکی از موفقیت‌های این طرح شناسایی دانش‌آموزان مستعد در حفظ قرآن است، گفت: با اجرای این طرح، دانش‌آموزان یکی از مدارس روستای رمیله در آن حضور یافته و از بین 64 دانش‌آموز دختر 48 دانش‌آموز برتر شناخته شدند. در طول سال تحصیلی کلاس‌هایی برای آماده‌سازی دانش‌آموزان در این طرح برگزار می‌شود و از رهگذر حفظ، نکات تجوید، روخوانی و مفاهیم آیات را نیز فرامی‌گیرند.

این فعال قرآنی گفت: از محاسن این طرح قرآنی و تمرکز بر سوره‌های معینی از قرآن این است که دانش‌آموز تمرکز بیشتری در حفظ دارد و مربی امکان می‌یابد مفاهیم سوره موردنظر را به دانش‌آموزان منتقل کند. در این طرح تلاش شده است سوره‌های حاوی نکات اخلاقی مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام

captcha