حمایت نخست‌وزیر مالزی از منع ورود ورزشکاران اسرائیلی
کد خبر: 3785441
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۲

حمایت نخست‌وزیر مالزی از منع ورود ورزشکاران اسرائیلی

گروه بین‌الملل- «ماهاتیر محمد»، نخست‌وزیر مالزی، از تصمیم این کشور برای اجازه ندادن ورود ورزشکاران اسرائیلی به منظور شرکت در مسابقات مقدماتی پارالمپیک حمایت کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از نیو‌استریت‌تایمز؛ ماهاتیر محمد دیروز دوشنبه(هشتم بهمن ماه) در گفت‌وگو با خبرنگاران در این باره گفت: ما بر سر اصول خود ایستاده‌ایم و اسرائیل را دولتی جنایتکار می‌دانیم. این دولت بسیاری از قوانین بین‌المللی را نقض کرده، اما کسی درباره آن صحبت نمی‌کند.
 
وی افزود: ما حق داریم احساس خود را بیان کنیم و سیاست‌های خاص خود را داشته باشیم.

وی در پاسخ به سؤالی درباره تصمیم کمیته بین‌المللی پارالمپیک برای سلب حق میزبانی مسابقات شنای انتخابی پارالمپیک از مالزی، در پی ممانعت این کشور از شرکت ورزشکاران اسرائیلی این سخنان را ابراز کرد.

این مسابقات انتخابی پارالمپیک 2020 توکیو به شمار می‌رود که قرار است در تاریخ 29 جولای تا 4 آگوست 2019 (هفتم تا 13 مرداد 98) برگزار شود.

مالزی ،که با اسرائیل روابط دیپلماتیک ندارد، اعلام کرده که به ورزشکاران اسرائیلی اجازه شرکت در هیچ مسابقه ورزشی را در این کشور نخواهد داد.

ماهاتیر محمد با بیان اینکه وی با تصمیم کمیته بین‌المللی پارالمپیک مشکلی ندارد، افزود: اگر نتوانیم این مسابقات را میزبانی کنیم، می‌توانیم میزبان مسابقات دیگری باشیم.

انتهای پیام
captcha