همدانی‌ها به «علیرضا رحمانی» رأی دادند
کد خبر: 3785765
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۴
در مرحله مقدماتی جشنواره تلاوت‌های مجلسی؛

همدانی‌ها به «علیرضا رحمانی» رأی دادند

گروه مسابقات ــ طی برپایی مرحله مقدماتی سیزدهمین دوره جشنواره تلاوت‌های مجلسی در استان‌ها، «علیرضا رحمانی» به عنوان نماینده قراء همدان برای اعزام به این جشنواره مردمی انتخاب شد.

به گزارش ایکنا؛ شب گذشته، نهم بهمن‌ماه مرحله استانی سیزدهمین دوره جشنواره تلاوت‌های مجلسی و سومین فینال فجر تلاوت در همدان انجام شد. این مراسم که در محل آستان مبارک شاهزاده حسین(ع) شهر همدان و جلسه قرآن محمد صالحی برگزار شد، میزبان خیل مشتاق مردم قرآن‌دوست همدان بوده و از انتخاب قراء خود حمایت کردند.
مرحله مقدماتی سیزدهمین جشنواره تلاوت‌های مجلسی در حالی برگزار شد که پس از اقامه نماز مغرب و عشاء آغاز شده و تا ساعت 23:30 به طول انجامید. استقبال خوب مردم از جلسه و تعدد کثیر قاریان مشتاق در این جلسه باعث طولانی شدن این مرحله شد.
در پایان و بعد از شمارش آراء مشتاقان کلام وحی، مردم قرآن‌دوست همدان علیرضا رحمانی را به عنوان نماینده این استان راهی سیزدهمین جشنواره تلاوت های مجلسی کردند.
داود جعفری، دبیر جشنواره تلاوت‌های مجلسی طی سخنانی در این زمینه با اشاره به کیفیت بالای برگزاری این مرحله در همدان گفت: باید به این نکته بسیار مهم اشاره کرد که متولیان جشنواره هدفی جز آشنایی بیشتر جامعه قرآنی با خادمان و اساتید قرآن در جای جای کشور پهناور ایران ندارند و جشنواره تلاوت‌های مجلسی تنها بهانه‌ای است برای معرفی جلسات مهجور قرآنی کشور که الحق والانصاف بیشترین زحمات را در عرصه آموزش و پرورش نخبگان قرآنی متحمل می‌شوند.
جعفری اظهار کرد: جشنواره تلاوت‌های مجلسی یک بستر مهم برای معرفی چهره‌های جدید در عرصه قرآنی است که بدون شک با نگاهی به ادوار مختلف این جشنواره می‌توان چهره‌هایی را مشاهده کرد که از تریبون جشنواره تلاوت‌های مجلسی به جامعه قرآنی کشور معرفی شده‌اند که تا پیش از آن نامی از آنان شنیده نشده بود.
وی بیان کرد: در روز ۲۶ بهمن‌ماه چهره‌هایی در فینال جشنواره معرفی می‌شوند که ضمن اینکه برای اولین بار در سطح حرفه‌ای تلاوت می‌درخشند، پدیده‌هایی نوظهور در عرصه تلاوت‌های مردم‌گرایانه و مجلسی هستند که در آینده سرمایه‌های قرائت قرآن در ایران محسوب می‌شوند.
جعفری در پایان از همکاری مدرسان و اساتیدی که جشنواره تلاوت‌های مجلسی را به حریم خود و جلسه قرآن و آموزش قرآن وارد کرده‌اند، تشکر کرد و گفت: این مراسم در شهرها و اکثر استان‌های کشور با همکاری و همراهی خوب معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و در ادامه با همکاری شهرداری تهران و دارالقرآن بسیج بهتر برگزار خواهد شد.
یادآوری می‌شود، جشنواره تلاوت‌های مجلسی روز 26 بهمن‌ماه از ساعت 17 در مجمع قرآنی هیئت صاحب‌الزمانی تهران میزبان مرحله سیزدهمین دوره جشنواره با حضور نمایندگان ۱۴ استان خواهد بود.

انتهای پیام

captcha