تخریب چهره اسلام با اختلاف‌افکنی میان شیعه و سنی
کد خبر: 3785820
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۶
معاون کنگره «مبارزه با جریان‌های تکفیری» بیان کرد:

تخریب چهره اسلام با اختلاف‌افکنی میان شیعه و سنی

گروه بین‌الملل ــ معاون بین‌الملل کنگره «مبارزه با جریان‌های تکفیری» گفت: اختلاف‌افکنی میان شیعه و سنی سبب تخریب چهره اسلام شده است.

حجت‌الاسلام محمدرضا خوشخو، معاون بین‌الملل کنگره «مبارزه با جریان‌های تکفیری» در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا در سوریه در حاشیه چهاردهمین همایش علمای جهان اسلام در دمشق اظهار کرد: مهمترین موضوعی که سبب ایجاد تفرقه بین مسلمانان می‌شود، اختلاف بین علمای شیعه و سنی است که اگر به آنها دامن بزنیم،‌ دشمن نیز از این وضعیت سوءاستفاده می‌کند و سبب افزایش اختلافات خواهد شد.

وی تأکید کرد: شیعه و سنی در مبانی اصلی دین اسلام اخلاف ندارند و اختلاف نظر به مسائل فقهی مربوط می‌شود. هر چه علمای شیعه و سنی به هم نزدیکتر شوند و جلسات، مناظرات و گفت‌وگوها بیشتر شود،‌ اتحاد نیز افزایش می‌یابد و اگر برخلاف این موضوع عمل کنیم،‌ دشمن رخنه می‌کند و اختلافات بیشتر می‌شود.

خوشخو افزود: این اختلاف بعد از بیداری اسلامی و توسط دشمنان ایجاد شد؛ آنها به دنبال منحرف کردن مسیر بیداری اسلامی بودند و بر همین اساس داعش و جریان تکفیری را ایجاد کردند و به نام اسلام،‌ اسلام را قربانی و ذبح کردند و چهره اسلام تخریب شد. ما باید به جهانیان این پیام را برسانیم که ما این گروه‌ها را تأیید نمی‌کنیم و آنها فقط اسم اسلام را یدک می‌کشند و کافر هستند.

انتهای پیام

captcha