به گزارش ایکنا، به نقل از از بیمه مرکزی، غلامرضا سلیمانی، رئیس کل بیمه مرکزی با تبریک طلوع دهه فجر انقلاب اسلامی ابراز امیدواری کرد در سال بلوغ جمهوری اسلامی تمامی مدیران کشور در امر خدماترسانی به مردم شریف ایران به موفقیتهای بیشتری دست پیدا کنند.
وی افزود: شرکت بیمه ایران باید به نوعی راهبری بازار بیمه را بر عهده داشته باشد که با توجه به تجارب و توانمندی کارشناسان این شرکت در نهایت به نفع شرکتهای خصوصی بیمهای نیز خواهد بود.
رییس شورای عالی بیمه تاکید کرد: ارائه نرخ و شرایط غیر واقعی از سوی برخی شرکتهای بیمه شرایط نامطلوبی را برای صنعت بیمه پدید میآورد و بیمه مرکزی با اینگونه رقابتهای غیر منطقی برخورد خواهد کرد.
سلیمانی سود عملیات بیمهگری در کشور را رضایت بخش ندانست و تصریح کرد: تمامی ارکان صنعت بیمه باید کمک کنند تا با تسویه حسابهای گذشته و دریافت بدهیهای معوق و وصول مطالبات پایههای این صنعت مستحکمتر شود.
ایشان با ابراز این نکته که آینده صنعت بیمه با توسعه استارت آپها و تکنولوژیهای نوین گره خورده است، گفت: بیمه ایران باید در زمینه استفاده از تکنولوژیهای جدید و نرم افزارهای به روز و ابزار دیجیتالی نظیر فین تکها و نظایر آن، پرچمدار صنعت بیمه باشد و مدیران برای پیشتازی در این عرصه باید تلاش بیشتری از خود نشان دهند.
وی خاطرنشان کرد: شرکتهای بیمه میتوانند با رصد شرایط بیمه گذاران در سامانه سنهاب از وضعیت حساب های آنان مطلع شوند و در خصوص صدور پوشش های بیمه ای برای مشتریان بدحساب بیشتر دقت کنند.
رییس کل بیمه مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح آخرین وضعیت مالی شرکت های بیمه، تصریح کرد: اصلاح ساختار مالی به معنای مدیریت سرمایه ها و کنترل خسارت است و میتوان با برنامهریزی صحیح، شرایط اقتصادی شرکت های بیمه را بهبود بخشید.
وی افزود: افزایش ضریب نفوذ بیمه های زندگی در کشور در گرو برنامهریزی کارشناسان و صاحبنظران حرفه ای این رشته بیمه است و امیدوارم شرکت بزرگ ایران با روش های جدید و با تمرکز بیشتر در این حوزه به موفقیت های بیشتری دست پیدا کند.
رییس کل بیمه مرکزی با اشاره به تهدیدها و فرصتهای تحریمهای ظالمانه علیه کشور ما اظهار داشت: صنعت بیمه در بخش اتکایی میتواند سودآوری چشمگیری داشته باشد و علاوه بر شکستن تهدیدهای تحریم می تواند سرمایههای صنعت بیمه را نیز افزایش دهد.
رئیس کل بیمه مرکزی تاکید مقام معظم رهبری بر دولتی ماندن شرکت بیمه ایران را نشانه آشکاری برای ضرورت پشتوانهسازی این شرکت برای پوششهای بزرگ ریسکها در کشور ارزیابی کرد و افزود: شرکت بیمه ایران با اتکا به اعتماد عمومی و وفاداری سازمانی کارکنان خود از برندهای موفق صنعت بیمه به حساب می آید که تقریبا یک سوم از پرتفوی صنعت بیمه را در اختیار دارد.
وی تاکید کرد: صنعت بیمه دو بخش دارد که بخش اول آن نظارت و قسمت دوم در اجراست که در حوزه اجرایی نقش بیمه ایران بسیار مهم و تعیین کننده به نظر میرسد.
رئیس کل بیمه مرکزی با تاکید بر ضرورت توسعه شبکه های ارزیابی وافکارسنجی و پاسخگویی در شرکتهای بیمه گفت: میزان رضایتمندی مردم از عملکرد صنعت بیمه برای مجموعه بیمه مرکزی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و این امر زمینه ارتقای سطح اعتماد عمومی را فراهم می آورد.
وی در پایان در خصوص ضرورت اصلاح بازده سرمایه گذاری شرکت سهامی بیمه ایران و سامان دهی سرمایه های این شرکت، رهنمودهای را به مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره ارائه داد.
گفتنی در آغاز این نشست محسن پورکیانی مدیرعامل شرکت سهامی بیمه ایران با ابراز خرسندی از بازدید رئیس کل بیمه مرکزی اعضای هیئت عامل و همراهان، گزارش کاملی از عملکرد شرکت بیمه ایران را تشریح کرد.
انتهای پیام