اجرای طرح «خانه امن» در قامشلی سوریه
کد خبر: 3786829
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۷

اجرای طرح «خانه امن» در قامشلی سوریه

گروه بین‌الملل ــ جمعیت خیریه «شام الخیر» امروز (شنبه) مرحله نخست طرح «خانه امن» را با همکای جمعیت رشد اجتماعی سوریه و به حمایت کمیساریای امور پناهندگان به پایان رساند.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری سانا؛ عصام سلیمان، رئیس جمعیت «شام الخیر» گفت: مرحله اول طرح «خانه امن» با هدف پوشش دادن 90 زن و 150 کودک در روستای طواریج سوریه و شهرک‌های اطراف آن به پایان رسید.

دوره‌های هنری، مبارزه با بی‌سوادی، آموزش خیاطی و کمک‌های اولیه برای بانوان با هدف کمک به این افراد برای یادگیری یک حرفه به منظور بهبود شرایط اقتصادی آنها از جمله فعالیت‌هایی است که در مرحله نخست اجرا شده است.

سلیمان افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی و تفریحی در محیطی امن مخصوص کودکان با هدف ایجاد شادی در زندگی آنها از دیگر برنامه‌های این خانه امن است.

وی در ادامه تأکید کرد: این جمعیت در آینده بر تحت پوشش قرار دادن تعداد بیشتری از بانوان در قامشلی جنوبی تمرکز خواهد کرد و به شکل گسترده‌تری برنامه‌هایی را برای حمایت از بانوان برگزار می‌کند.

رئیس جمعیت شام الخیر در پایان گفت: طرح خانه امن از 5 مرحله تشکیل می‌شود که بیشتر آنها در جنوب شهر قامشلی اجرا می‌شود و هر مرحله نیز 3 ماه طول خواهد کشید.

انتهای پیام

captcha