افتتاح مؤسسه قرآنی «وارث الانبیاء» در مالی
کد خبر: 3787830
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۷

افتتاح مؤسسه قرآنی «وارث الانبیاء» در مالی

گروه بین‌الملل ـ مسئول مدارس دینی آستان حسینی، شعبه مؤسسه قرآنی «وارث الانبیاء» را، که وابسته به این آستان است، در شهر باماکو، پایتخت کشور آفریقایی مالی، افتتاح كرد.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری قرآنی قاف؛ شیخ علی قرعاوی، مسئول مدارس دینی آستان حسینی، با اشاره به سفر هیئتی از این آستان به غرب آفریقا، گفت: این هیئت پس از افتتاح شعبه مؤسسه دینی ـ قرآنی «وارث الأنبیاء» در بورکینافاسو، شعبه این مؤسسه را در جمهوری مالی افتتاح کرد.

وی افزود: در جریان سفر هیئت آستان حسینی به مالی، دفتری نیز برای نام‌نویسی از علاقه‌مندان به منظور شرکت در کلاس‌های آموزش از راه دور مؤسسات دینی ـ قرآنی کربلا راه‌اندازی شده است.

قرعاوی همچنین، از بازدید این هیئت از شماری از مؤسسات دینی و مدارس اسلامی جمهوری مالی از جمله مؤسسه و مدرسه بین‎المللی «المزدهر» در باماکو متعلق به «شیخ یعقوب دکوری»، یکی از بزرگان صوفیه و محبان اهل بیت(ع)، در این کشور خبر داد و گفت: کتابخانه‌ این مؤسسه مشتمل بر بیش از دو هزار کتاب به زبان فرانسوی و عربی است.

شیخ حسن منصوری، رئیس دارالقرآن آستان حسینی و از اعضای هیئت اعزامی آستان به غرب آفریقا، نیز در این باره گفت: سفر به جمهوری مالی، که  جمعیتی با اکثریت مسلمان دارد، در حالی انجام می‌شود که این هیئت پیش از این با سفر به بورکینافاسو، شعبه مؤسسه وارث‌ الأنبیاء را در این کشور افتتاح کرده بود.

وی همچنین از بازدید هیئت آستان حسینی از مدرسه امیرالمؤمنین(ع)، مدرسه المهدی(عج) و مقر مؤسسه بین‌المللی المزدهر در جمهوری مالی، آشنایی این هیئت با فعالیت‎های آموزشی این مراکز و دیدار با علمای برجسته صوفی این کشور آفریقایی خبر داد.

انتهای پیام

captcha