برگزاری اختتامیه دوره توان‌افزایی مهارت‌های قرآنی 40 نابینای عراقی
کد خبر: 3788311
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۹

برگزاری اختتامیه دوره توان‌افزایی مهارت‌های قرآنی 40 نابینای عراقی

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ آیین اختتامیه دوره توان‌افزایی مهارت‌های قرآنی 40 نابینای عراقی، فردا 18 بهمن‌ماه از سوی مؤسسه روشندلان اصفهان برگزار می‌شود.

سید‌مرتضی نیكزاد، مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت روشندلان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، ضمن بیان این مطلب گفت: به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، حدود40 نفر از قاریان و حافظان نابینا از کشور عراق، به منظور حضور در نخستین دوره توان‌افزایی علوم قرآنی و معارف اسلامی ویژه نابینایان دراین مؤسسه برگزار شد.
وی با اشاره به اینکه دوره فوق از ابتدای این هفته و روزی هشت ساعت برگزار شد، اظهار کرد: مراسم اختتامیه این دوره پنج‌شنبه، 18 بهمن‌ماه با حضور مسئولان استانی در سالن اجتماعات پل‌خواجو برپا می‌شود.
نیکزاد اظهار کرد: در این مراسم، عماد قاسم، قاری نابینای عراقی به تلاوت آیاتی از قرآن می‌پردازد و در ادامه نیز گزارشی از روند این دوره از مسابقات ارائه می‌شود و سپس حفاظ روشندل عراقی به ارائه محفوظاتشان می‌پردازند. در ادامه، گروه تواشیحی از قراء و حافظ عراقی به همخوانی می‌پردازند. در پایان نیز گواهینامه پایان دوره و تقدیرنامه و هدایایی به شرکت‌کنندگان اعطا می‌شود.
وی با اشاره به جزئیات این دوره توان‌افزایی، اظهار کرد: این دوره با حضور اساتیدی چون محمدرضا ستوده‌نیا، محسن توکلی، ماجد نجاریان، خاقانی و صادق همدانیان، مرتضی هادیان، حسن قنبر عبدعلی برپا شد. همچنین سرفصل‌هایی چون آموزش نغمات، تجوید تخصصی، تدبر در قرآن، آموزش کارکرد با کامپیوتر ویژه نابینایان، آموزش خط بریل، کارکردن با چاپگرهای بریل از جمله سرفصل‌های این دوره بود، همچنین بازدید از هنرهای دستی و تولیدات نابینایان ایران و بازدید از آثار باستانی و مراکز گردشگری اصفهان و برگزاری مسابقه حفظ به صورت تیمی میان حافظان نابینای عراقی و اصفهان از دیگر برنامه‌های جانبی این دوره یک هفته‌ای بود.
نیکزاد با ابراز گلایه از اینکه مسئولان حاکمیتی قرآن در رابطه با برپایی این‌گونه از برنامه‌ها همکاری‌های لازم را انجام نمی‌دهند، گفت: مؤسسه روشندلان با حمایت خیرین در زمینه گسترش فعالیت‌های قرآنی نابینایان همواره اهتمام دارد و به فضل و مدد الهی با کمک خیرین در کشور عراق هم مراکز قرآنی ویژه نابینایان آن کشور افتتاح خواهیم کرد.
دوره توان‌افزایی فوق با همکاری مؤسسه روشندلان و اداره‌کل بهزیستی استان اصفهان و حسن قنبر ابوعلی، استاد عراقی به عنوان خیّر و نیکوکار قرآنی، برپا شد. همچنین در این مراسم، لقب «ابوالمکفوفین؛ پدر نابینایان» به این استاد عراقی از سوی قرآنیان نابینای عراقی و ایرانی حاضر اطلاق شد.

یادآور می‌شود، علاقه‌مندان برای ارتباط با مؤسسه فرهنگی ـ قرآنی روشندلان اصفهان می‌توانند با شماره‌های ۰۳۱۳۴۴۵۰۱۳۰ و ۳۴۴۵۷۳۷۶ ۰۳۱ تماس بگیرند یا به پایگاه اطلاع‌رسانی این مؤسسه به نشانی http://braillequran.net  مراجعه کنند.  همچنین این مؤسسه در اصفهان، میدان قدس، ابتدای خیابان علامه مجلسی، کوچه شهید صفاتاج(۱۲) قرار دارد.
انتهای پیام

captcha