برپایی نمایشگاهی از هنرهای قرآنی ایران در بغداد
کد خبر: 3788752
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۸

برپایی نمایشگاهی از هنرهای قرآنی ایران در بغداد

گروه بین‌الملل ــ نمایشگاهی از هنرهای قرآنی هنرمندان ایرانی به مناسبت ایام‌الله دهه فجر در بغداد پایتخت عراق برگزار شد.

به گزارش ایکنا از عراق؛ نمایشگاهی از فرش و تابلو فرش‌های نفیس ایرانی، صنایع دستی و خط نستعلیق هنرمندان ایرانی در سالن وزارت فرهنگ و گردشگری و آثار باستانی عراق برگزار شد.

این نمایشگاه با همکاری وزارت فرهنگ عراق و همچنین سفارت و رایزنی فرهنگی جمهور اسلامی ایران در این کشور برپا شد.

در آیین افتتاحیه این نمایشگاه که با حضور جابر الجابری، قائم مقام وزیر فرهنگ عراق و سیدموسی علیزاده طباطبایی، معاون سفیر ایران در این کشور صورت گرفت، برخی از مسئولان و مدیران نهادهای مختلف عراقی، شیوخ عشایر و فرماندهان نظامی نیز حضور داشتند.

قائم مقام وزیر فرهنگ عراق در این مراسم گفت: امروز شاهد برگزاری یک از نمایشگاه‌های معتبر و بزرگ در بغداد هستیم که آثار ارائه شده در آن را هنرمندان ایرانی با خود به این شهر آورده‌اند. فرش و تابلو فرش‌های ایرانی در تمام دنیا شناخته شده و باعث افتخار ماست که تمدن، فرهنگ و هنر اصیل ایرانی در کنار تمدن و هویت عراقی شکوفا شده است .

جابرالجابری، تصریح کرد: تا کنون همکاری‌های فرهنگی و هنری مطلوبی میان دو کشور ایران و عراق برگزار شده است و این ارتباط و همکاری نماد ریشه‌دار شدن روابط حسنه دو کشور بوده و ما اجازه نخواهیم داد هیچ کشور یا دشمن مشترکی روابط دو کشور را به سمت تیرگی هدایت کند.

وی گفت: اهمیت مقوله فرهنگ و هنر در روابط خوب دو کشور نشان از ارتباط مناسب و دوستانه با مسئولان ایرانی حاضر در عراق دارد.

در ادامه این مراسم، طباطبایی معاون سفیر ایران در بغداد ضمن تشکر از همکاری مشترک فرهنگی و هنری بین دو کشور دوست و همسایه در توسعه و تعمیق روابط اظهار کرد: برگزاری این نمایشگاه با هدف آشنایی مسئولان، هنرمندان و مردم عراق با تمدن و فرهنگ غنی ایرانی صورت گرفته است و مردم عراق از نمایشگاه به خوبی استقبال می کنند؛ چرا که شاهد یکی از نمایشگاه‌های آثار تابلو فرش‌های دستبافت، خط و صنایع دستی کشورمان در عراق هستیم که بر اساس سند یادداشت تفاهم فرهنگی و هنری بین ایران و عراق در بغداد دایر شده است .

در این نمایشگاه بیش از 40 اثر نفیس از تابلو فرش و تعدادی قالیچه‌های نفیس ابریشم، 20 تابلو خط نستعلیق مزین به آیات قرآنی و بیش از 120 قطعه صنایع دستی شامل خاتم، میناکاری و قلمزنی در معرض دید مسئولان، هنرمندان و مردم بغداد قرار گرفت.

انتهای پیام

captcha