چهلمین قرار مردمان سرزمین‎مان؛ حضوری پرشور در فجر چهلم انقلاب/ نمایش اقتدار موشکی نظام/ سران قوا هم آمدند
کد خبر: 3789159
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۵
گزارش لحظه به لحظه ایکنا/

چهلمین قرار مردمان سرزمین‎مان؛ حضوری پرشور در فجر چهلم انقلاب/ نمایش اقتدار موشکی نظام/ سران قوا هم آمدند

گروه سیاسی ــ چهلمین قرارمان رسید؛ چهلمین قرار مردهای مرد، شیرمردمان سرزمین شعر و شعور. چهلمین قرار گام‌های استوار و قلب‌های قرص و چشم‌های پرامید و مشت‌های پرتپش و چهلمین قرار دست‌ها برای اهتزاز پرچم سه رنگ از میان کوچه‌ها به سمت موعد حضور.

آغاز پنجیم دهه انقلاب/ چهلمین قرار مردمان سرزمین مانطلوع دیگری شده و نور مثل آیه‌های «شمس»، یکی پس از یکی به پرده سیاه شب هجوم می‌برد و «والضحی» چنان زمینه گشایش زمانه را به راه کرد که آسمان شکفته شد؛ به گونه‌ای که چهارده هزار و اند روز طی شد و هنوز، آسمان به روی خود سیاهی شبی ندید.

چهار دهه گذشت؛ چهل دفعه شکوه بهمن و شروع فجر بهانه سرودن شعارهای ناب انقلاب شد؛ بهانه به رخ کشیدن وحدت فردها و دسته‌ها؛ چهل دفعه «خمینی ای امام» را، «تا ابد زنده بادا قرآن» را، «برخیزید ای شهیدان راه خدا» را، «بار دگر روزگار چون شکر آید» را و «ایران، ایران،‌ ایران» را سروده‌ایم و هنوز پس از چهل سال «این بانگ آزادی ست، کز خاوران خیزد»؛ بانگی که همچون 39 بار گذشته از شامگاه 21 بهمن به یاد شهدا، جانبازان و ایثارگران انقلاب آغاز شده و به 22 بهمن می‌رسد؛ بیست و دومی که زادروز لاله‌های سرخ بود و سالروز انقلاب سبز.

چهلمین قرارمان رسید؛ چهلمین قرار مردهای مرد، شیرمردمان سرزمین شعر و شعور. چهلمین قرار گام‎های استوار و قلب‎های قرص و چشم‎های پرامید و مشت‎های پرتپش و چهلمین قرار دست‎ها برای اهتزاز پرچم سه رنگ از میان کوچه‎ها به سمت موعد حضور.

به گزارش ایکنا، راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ساعت 9 صبح با حضور پرشور، حماسی و میلیونی مردم انقلابی در سراسر ایران اسلامی آغاز شد؛ با وجود اعلام 9 به عنوان ساعت رسمی آغاز راهپیمایی، مردم تهران؛ پایتخت ایران اسلامی از ساعتی قبل خود را به خیابان‌ها و مسیرهای دوازده‎گانه منتهی به میدان آزادی رسانده‎ بودند تا جلوه‌ای دیگر از شکوه همدلی و همراهی را به نمایش بگذارند.

در مسیر راهپیمایی تعدادی از موشک‎های بالستیک که به دست متخصصان هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و فرزندان ایران اسلامی ساخته شده از جمله قدر، قیام، ذوالفقار و .. به عنوان نماد «ما می‎توانیم» به نمایش گذاشته شده است؛ نمایشی از اقتدار یک نظام. موشک‌های قدر با برد 2 هزار کیلومتر، قیام با برد 700 کیلومتر و ذوالفقار با برد 800 کیلومتر بخشی از دستاوردهای موشکی در راستای سیاست بازدارندگی نظام است.

هرگوشه مراسم که نگاه کنی، تصویری از همدلی، همبستگی و یکدلی ملتی بصیر و همراه را مشاهده می‌کنی؛ آنجا که صندوق‌هایی برای جمع‌آوری کمک برای تهیه پوشاک نیازمندان در سال نو تدارک دیده شده و مردم متناسب به توان خود، کمکهای خود را به صندوق‌ها می‌اندازند.

اقوام، ادیان، مذاهب و عشایر از نقاط مختلف ایران اسلامی با لباس محلی در کنار هم، در مراسم حضور دارند و یکصدا فریاد «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر ترامپ»، «مرگ بر بولتون» و ... سر می‌دهند. در گوشه‌ای دیگر از مراسم نیز تابوت استبکار از سوی جمعی از جوانان انقلابی به شکلی نمادین حمل می‌شود.

شخصیت‌های لشکری، کشوری و سیاسی از هر سلیقه، تفکر و جریانی نیز هریک از مسیری با خیل عظیم جمعیت همراه شده‎اند؛ حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی، آیت‎الله جنتی، آیت‌الله آملی لاریجانی، علی لاریجانی، حجت‌الاسلام ناطق نوری، سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران، رحمانی فضلی، رضا اردکانیان وزیر نیرو، صالحی و وزیر ارشاد، رحمانی وزیر صمت، قاضی زاده هاشمی، سلطانی فر وزیر ورزش، عبدالناصر همتی، محسنی بندپی استاندار تهران، محمدرضا عارف، پیروز حناچی شهردار تهران، غلامعلی حدادعادل، محمود واعظی، علی مطهری، معصومه ابتکار، سعیدی کیا، امير نصيرزاده فرمانده نيروی هوايی ارتش، امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش، امير سياری معاون هماهنگ‌كننده ارتش، سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی، سردار رحیمی، عباسعلی کدخدایی، حجت‌الاسلام هادی خامنه‌ای، حجت‌الاسلام روح‌الله حسینیان، حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای، علی اکبر صالحی، علی‌اصغر مونسان، علاالدین بروجردی، عادل آذر، صفار هرندی، کاظم جلالی، فرجی دانا،  حجت‌الاسلام مصحلی، الیاس حضرتی،... 

آیت‌الله آملی لاریجانی در حاشیه این مراسم در پیام‌های این حضور باشکوه گفت: مهم‌ترین پیام حضور عظیم مردم به دشمنان جمهوری اسلامی خصوصاً امریکا و اذنابش است که بدانند این مردم تسلیم ناپذیرند و با فشارها و تحریم‌های ظالمانه که می‌خواستند مردم را به عقب‌نشینی وادارند بدانند که این مردم عقب نمی‌نشنیند و از ارزش‌های انقلاب و حرمت عظیمی که امام راحل شروع کرده‌اند را ادامه می‌دهند.

آیت‌الله جنتی؛ دبیر شورای نگهبان نیز در سخنانی با بیان اینکه این مملکت در دنیا آبرو پیدا کرده و مملکت ما به برکت انقلاب اسلامی عزت و قدرت در دنیا پیدا کرد و قدرت شکن شد. گفت: در حال حاضر قدرت‌ها از قدرت اسلام می‌ترسند و وحشت دارند. آمریکا از شوروی و روسیه نمی‌ترسد بلکه از اسلام و انقلاب می‌ترسد. ما هم به آمریکا می‌گوییم تو کوچک‌تر از آنی که بتوانی قدرت اسلام و مردم را بشکنی. تو خواهی رفت و ما خواهیم ماند. شاه رفت و ما ماندیم. صدام رفت و ما ماندیم. شما هم می‌روید و ما می‌مانیم.

فرمانده نيروی هوايی ارتش راهپیمایی در حاشیه مراسم و در جمع خبرنگاران، راهپیمایی امروز نقطه عطفی برای ورود به دهه پنجم انقلاب توصیف کرد و درباره ادعاهای غربی‌ها درباره برنامه موشکی و توان دفاعی کشور، گفت: توان دفاعی ما به هیچ وجه قابل مذاکره نیست و با تمام قدرت آن را حفظ خواهیم کرد.

بارش رحمت الهی جلوه زیبایی به حضور پرشور مردم مؤمن و انقلابی تهران در راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن بخشیده و تصاویر زیبایی را خلق کرده است.

مراسم بزرگداشت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در تهران همزمان با سراسر کشور، به صورت رسمی از ساعت ۹:۳۰ صبح با تلاوت آیات سوره مبارکه «فصلت» از سوی کریم منصوری، قاری ممتاز بین‌المللی و اجرای سرود رسمی جمهوری اسلامی ایران و با حضور خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان، و مردم فهیم و همیشه در صحنه و مسئولان لشکری و کشوری، سفرا، کارداران و وابستگان نظامی کشورهای خارجی مقیم ایران و مهمانان خارجی، علما و شخصیت‌های کشورهای اسلامی آغاز شد.

اجرای سرود از سوی رزم‌نوازان دژبان ارتش، پرواز چتربازان و انجام عملیات نمایشی هوایی، اجرای سرود از سوی ۱۳۵۷ نفر از دانش‌آموزان، اجرای تواشیح گروه ۲۲ نفره محمد رسول‌الله و مداحی سعید حدادیان و قرائت قطعنامه پایانی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود و در پایان نیز حجت الاسلام والمسلین حسن روحانی به ایراد سخن پرداخت.

راهپیمایی 22 بهمن در هزار شهر و برای اولین‌بار در ۱۰ هزار روستا در راستای تجدید عهد مردم با اسلام، پیامبر(ص)، امام(ره) و رهبری و بیمه کردن نظام برآمده از انقلاب و ناکام گذاشتن دشمن در این جنگ برگزار و بیش از شش هزار خبرنگار، عکاس و تصویربردار داخلی و خارجی در حال پوشش این راهپیمایی عظیم و دشمن‌شکن هستند.

حدود ۲۰۰ نفر از کشورهای مختلف از جمله آمریکا، فرانسه، انگلستان، ایرلند، فرانسه، ونزوئلا و دیگر کشورها و از میان چهره‌های سیاسی، هنری، ورزشی و دانشگاهی در جمع مردم ایران در جشن‌های فجر چهلم حضور دارند.

در حال تکمیل...

captcha