جزئیات مرحله نهایی بیست‌ و‌ دومین مسابقات ملی قرآن کویت
کد خبر: 3789468
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۵

جزئیات مرحله نهایی بیست‌ و‌ دومین مسابقات ملی قرآن کویت

گروه بین‌الملل ـ مرحله نهایی بیست‌ و‌ دومین دوره مسابقات ملی حفظ و تجوید قرآن کویت در حال برگزاری است.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری الجریدة؛ منصور صعقبی، رئیس کمیته برگزارکننده بیست و دومین دوره مسابقات ملی قرآن کویت با اشاره به افزایش استقبال از این دوره مسابقات نسبت به سال قبل گفت: تعداد کسانی که در سال گذشته در این مسابقات شرکت کردند، 1699 شرکت‌کننده بودند، این  در حالی است که در این دوره از مسابقات بیش از 1835 شرکت‌کننده به مرحله نهایی راه یافتند.

وی در ادامه افزود: در این مسابقات که از سوی دبیرخانه اداره اوقاف و با شعار «احسن الحدیث» (بهترین سخن) برگزار می‌شود، جمعی از شهروندان کویتی در گروه‌های سنی مختلف با یکدیگر رقابت می‎کنند تا نسل جدیدی از قاریان و حافظان قرآن را تشکیل دهند و با حضور در مسابقات بین‌المللی برای دین و میهن خویش مفید باشند.

صعقبی با اشاره به رقابت 32 هزار شرکت‌کننده در این مسابقات در دو بخش آقایان و بانوان از سال 1997 تا 2019 میلادی گفت: شرکت‌کنندگان بیست و دومین دوره این مسابقات توسط 22 کمیته داوری که در مسجد بزرگ کویت در حال برگزاری است، مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

منصور صقبی اظهار کرد: شرکت‌کنندگان حاضر در این مسابقات به نمایندگی از 40 مؤسسه رسمی و خیریه کویت حضور دارند و نوجوانان، جوانان، بزرگسالان، بازپروران مراکز بهزیستی، اعضای مرکز اوتیسم، انجمن ناشنوایان، انجمن روشندلان و بزهکاران کانون‌های اصلاح و تربیت از گروه‌های حاضر در این مسابقات هستند.

گفتنی است، مرحله نهایی بیست‌ و دومین دوره مسابقات ملی کویت در بخش آقایان از عصر روز یکشنبه آغاز و تا آخر هفته ادامه دارد و هفته آینده نیز به رقابت بانوان اختصاص دارد. حفظ کل قرآن، حفظ 20 جزء، حفظ 10 جزء، حفظ 5 جزء، حفظ 4 جزء، حفظ سه جزء و حفظ یک جزء از رشته‌های مختلف این مسابقات است.

انتهای پیام

captcha