آغاز مرحله مقدماتی مسابقات ملی قرآن اوقاف کویت
کد خبر: 3784155
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۷

آغاز مرحله مقدماتی مسابقات ملی قرآن اوقاف کویت

گروه بین‌الملل ـ مرحله مقدماتی بیست‌ودومین دوره مسابقات ملی قرآن وزارت اوقاف و امور اسلامی کویت آغاز شد.

آغاز مرحله مقدماتی مسابقات ملی قرآن اوقاف کویت

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری «alwasat.com»؛ این رقابت‌ها از دیروز(چهارم بهمن‌ماه) در دو بخش بانوان و آقایان و در مناطق مختلف کویت آغاز شد و «احسن الحدیث»(بهترین سخن) شعار این دوره از رقابت‌ها است.
 
این رقابت‌ها در رشته‌های مختلف حفظ، تلاوت و تجوید و در گروه‌های سنی مختلف برگزار می‌شود و قرار است مرحله نهایی این مسابقات از 21 بهمن‌ماه در مسجد بزرگ کویت آغاز و به مدت دو هفته ادامه داشته باشد.

منصور صقعبی، رئیس کمیته برگزارکننده مسابقات ملی قرآن کویت و معاون دبیرکل امور وقفی دبیرخانه اوقاف این کشور در نشستی خبری در این باره گفت: این رقابت‌ها در راستای تلاش دبیرخانه اوقاف کویت برای خدمت به قرآن و با هدف افزایش شمار حافظان قرآن در کشور برگزار می‌شود. 

حمد سنان، رئیس کمیته دائمی مسابقات نیز در این باره گفت: این کمیته با هماهنگی اداره صندوق‌های وقفی دبیرخانه اوقاف کویت تلاش‌های زیادی برای برپایی این رقابت‌ها انجام داده و شعار این دوره از مسابقات «احسن الحدیث»(بهترین سخن) است.

وی افزود: در سال‌های گذشته، بخش‌های مختلفی از جمله کمیته بزرگسالان، افراد معلول و دارای نیازهای خاص، بزهکاران کانون‌های اصلاح و تربیت، روشندلان و بیماران اوتیسمی ایجاد شده که در کنار سایر شهروندان در مسابقات ملی قرآن کویت رقابت می‌کنند.

حمد سنان تصریح کرد: این مسابقات با هدف تشویق شهروندان کویتی خارج از کشور به حفظ و تلاوت قرآن در بریتانیا و ایرلند نیز برگزار می‌شود و دبیرخانه اوقاف کویت بر فراهم آوردن بهترین امکانات برای ایجاد عدالت و شفافیت در مرحله مقدماتی و نهایی مسابقات تأکید دارد.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha