نمایش نامه امام علی(ع) به مالک اشتر در فیلیپین+عکس
کد خبر: 3790529
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۸

نمایش نامه امام علی(ع) به مالک اشتر در فیلیپین+عکس

گروه بین‌الملل ـ نامه امام علی(ع) به مالک اشتر طی نمایشگاهی به همت رایزنی فرهنگی ایران در فیلیپین در دانشگاه مسیحی «سنت اسکلاستیک»(St.scholastic) این کشور به نمایش درآمد.

به گزارش ایکنا از فیلیپین؛ رایزنی فرهنگی ایران در فیلیپین به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران پنجمین برنامه خود را با همکاری انجمن خوشنویسان ایران شعبه مانیل در دانشگاه «سنت اسکلاستیک» فیلیپین اجرا کرد.

این برنامه شامل نمایشگاه صنایع دستی ایران، عکس‌هایی از ایران و تابلوهای خوشنویسی بود که روز سه شنبه(23 بهمن ماه) در این دانشگاه افتتاح شد و تا یک هفته ادامه دارد.

در مراسم افتتاح نمایشگاه خانم فورنیاس(Fornias)، معاون دانشگاه سنت اسکلاستیک ضمن خوش‌آمدگویی به حاضران گفت: این نمایشگاه به مناسبت روز ملی ایران(چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب) و هم‌زمان با جشن هفته کالج ما در سال 2019 برگزار شده است.

چشم‌نوازی تابلوهای دینی

وی ضمن قدردانی از تندیس تقوی، بانوی هنرمند ایرانی و مسئول انجمن خوشنویسان ایران شعبه مانیل که آثار خوشنویسی وی در نمایشگاه عرضه شده است، افزود: در این نمایشگاه علاوه بر صنایع دستی ایران، شاهد نمایش تابلوهای خوشنویسی با مضامین دینی و عرفانی هستیم که بسیار چشم‌نواز است.

وی به نقل از خانم کتی کنی، پژوهشگر ونویسنده فرهنگی تحصیلکرده کلمبیا اظهار کرد: «خوشنویسی هنر تجسمی مربوط به نوشتن است. طراحی و نوشتن حروف، نوک قلم خم شده یا قلم مو ودیگر ابزارهای نوشتاری. عمل خوشنویسی معاصر را می‌توان به صورت زیر خلاصه کرد: هنر ترکیب کلمات به علائم مورد نظر در شیوه‌ای هماهنگ و توأم با مهارت است».

آماده/نمایش نامه امام علی(ع) به مالک اشتر در فیلیپین+عکس

فورنیاس تصریح کرد: این کاری شگرف است که درباره هنر در کشوری دیگر نیز بدانیم. بنابراین امروز با تماشای نمایشگاه زیبای خوشنویسی ایران حیرت زده می‌شویم. خوشحال خواهیم شد. درباره تاریخ خوشنویسی یاد خواهیم گرفت و از رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران به دلیل نمایش بخشی از فرهنگ غنی ایران در این دانشگاه قدردانی می‌کنیم و همانگونه که «کائورو آگاگاوا»، هنرمند ژاپنی گفت، اجازه بدهید، هنر خود صحبت کند؛ به گفته وی «خوشنویسی نوعی هنر است که با به کارگیری جوهر و قلم مو، روح کلمات را بر روی کاغذ به نمایش درمی‌آورد».

کتابت قرآن با خوشنویسی

در ادامه محمد جعفری ملک، رایزن فرهنگی ایران در فیلیپین ضمن تشکر از مسئولان دانشگاه گفت: هنر خوشنویسی در ایران هنر مردمی و ملی است، این هنر در امور مذهبی مانند کتابت قرآن و کارهای هنری استفاده می شود.

وی افزود: امروز نمایشگاه فرهنگ و هنر ایران را به مناسبت چهلمین سالگرد پبروزی انقلاب اسلامی ایران در این دانشگاه افتتاح می‌کنیم، این نمایشگاه نشان‌دهنده بخش کوچکی از هنر و فرهنگ سرزمین من ایران است .

رایزن فرهنگی کشورمان تأکید کرد: امروز شما شاهد نمایش هنر خوشنویسی و صنایع دستی ایران و عکس‌هایی از ایران هستید در این نمایشگاه تابلوهایی را مشاهده می‌کنید که در آن فرمان امام اول شیعیان به استاندار خود به نمایش درآمده است، این فرمان پس از گذشت 1400 سال همچنان یک منشور حکومتی است که می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد. متن ترجمه شده این منشور آماده شده است که پیشنهاد می‌کنم با توجه که این دانشگاه یک دانشگاه مذهبی است، این متن را مطالعه فرمایید.

در ادامه نمایشگاه ترجمه نامه حضرت علی به مالک اشتر به زبان انگلیسی میان حاضران توزیع و نمایشگاه به همت محمد جعفری ملک و خانم «کریستین پینتو»(Christine Pinto)، رئیس دانشگاه سنت اسکولاستیک رسما افتتاح شد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha