شورای توسعه فرهنگ قرآنی تنها به خواسته افراد خاص توجه نکند
کد خبر: 3790981
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۲
محمدعلی مشهدی:

شورای توسعه فرهنگ قرآنی تنها به خواسته افراد خاص توجه نکند

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ مدیرعامل اتحادیه قرآنی کرمان گفت: از آنجا که روند ادغام اتحادیه‌های استانی و به دنبال آن، اتحادیه قرآنی کشور کاملاً قانونی و با نظارت دبیر اجرایی کمیته رسیدگی و نماینده شورای توسعه فرهنگ قرآنی انجام شد، انتظار از شورای توسعه این است که در روند ادغام، قانون را مد نظر قرار دهند و تنها به خواسته افراد خاص توجه نکنند.

محمدعلی مشهدی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا گفت: طبق مصوبات شورای توسعه فرهنگ قرآنی و کمیته رسیدگی که قانونی شکل گرفت، استان‌ها ادغام اتحادیه‌های قرآنی را انجام داده‌اند و ادغام در استان‌ها رقم خود و به گفته تمام مدیران قرآنی کشور، این اتفاق مبارکی بود، اما در مسیر این ادغام، آنچه اتفاق افتاد، این بود که برخی که توقع داشتند در استان‌های مد نظر رأی بیاورند و سمت کشوری نیز داشته‌اند، رأی نیاورده‌اند و به طور کل ادغام را نادیده گرفته‌اند.
وی اظهار کرد: از آنجا که روند ادغام اتحادیه‌های استانی و به دنبال آن اتحادیه قرآنی کشور که در آذرماه اتفاق افتاد، کاملاً قانونی و با نظارت دبیر اجرایی کمیته رسیدگی و نماینده شورای توسعه فرهنگ قرآنی انجام شد، انتظار از شورای توسعه این است که در روند ادغام، قانون را مد نظر قرار دهند و همان‌طور که همه استان‌ها برابر قانون عمل کرده‌اند، شورای توسعه فرهنگ قرآنی نیز ادامه روند را به صورت قانونی ادامه دهد و اگر تن به بی‌قانونی و خواسته افراد خاص دهد، هیچ وقت قانون در امور قانونی اجرا نمی‌شود، چون ممکن است عده‌ای منافع خود را در خطر ببیند و از قوانین سر باز بزنند.
مشهدی افزود: طبق فرمایش مقام معظم رهبری که می‌فرماید «در انتخابات باید مر قانون اجرا شود»، شورای توسعه فرهنگ قرآنی نیز باید این موضوع را مد نظر قرار دهد و تنها به خواسته افراد خاص توجه نکنند و درخواست 31 مدیرعامل اتحادیه قرآنی را که نماینده مؤسسات قرآنی کشور هستند و متقاضی ادغام اتحادیه‌های قرآنی استان هستند را ملاک تصمیم‌گیری خود قرار دهند.
وی بیان کرد: از نظر قانونی، در استان‌ها ادغام انجام شده است و اگر شورای توسعه نظر دهد که ادغام انجام نشود، به نوعی پشت کردن به قانونی است که خودش وضع کرده است و تلاش‌های قرآنیان در راستای ادغام در استان‌ها به هدر می‌رود.
مشهدی ادامه داد: از نمایندگان شورای توسعه فرهنگ قرآنی انتظار داریم ادغام را تمام شده بدانند و با توجه به شعار دولت دوازدهم با مضمون به عقب باز نمی‌گردیم، تعجب می‌کنم از افرادی که در شورای توسعه حضور دارند و از نیروهای دولتی هستند که با شعار به عقب بر نمی‌گردیم، روی کار آمده‌اند اما در امور قرآنی که پایه نظام اسلامی و فرهنگ کشور است، به عقب باز می‌گردند. در صورتی که می‌دانند نتیجه این کار ایجاد تفرقه و دوگانگی است.
وی بیان کرد: از اتحادیه مدغم دو خواسته مهم داریم؛ یکی اینکه همان‌طور که ما پشتیبان اتحادیه مدغم هستیم، آنها نیز همان‌طور که واقف هستند، پایبند بمانند و بدانند با تمام قدرت، از شأن اتحادیه مدغم دفاع می‌کنند و آنها نیز از موضع خود کوتاه نیایند.
وی با اشاره به اینکه در چند سال گذشته به دلیل تفرقه در اتحادیه‌ها مؤسسات قرآنی بیشترین ضرر را کرده‌اند، گفت: نکته تعجب‌بر‌انگیز اینکه در سال‌های گذشته علی‌رغم اختصاص بودجه قرآنی ذره‌ای به مؤسسات واگذار نشده است و به همین منظور، از مدیرعامل اتحادیه مدغم، انتظار م‌ ‌رود که با تلاش و کار جهادی، نه تنها احقاق حق مؤسسات را داشته باشد، بلکه جبران مافات کند و برخی مؤسسات که به دلیل مشکلات مالی، در مسیر روبه عقب و انحلال هستند را به مسیر خود بازگرداند تا پیشرفت قابل توجهی در این زمینه داشته باشیم.
انتهای پیام

captcha