تلاش مالزی برای محاکمه عاملان کشتار روهینگیایی‌ها
کد خبر: 3791824
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۱

تلاش مالزی برای محاکمه عاملان کشتار روهینگیایی‌ها

گروه بین‌الملل ـ وزیر خارجه میانمار از تلاش کشورش برای محاکمه جنایتکاران میانمار و عاملان خشونت علیه مسلمانان روهینگیا در دیوان بین‌المللی کیفری در «لاهه» هلند خبرداد.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری اراکان؛ سیف الدین عبدالله، پس از بازدید از یک مرکز آموزشی مسلمانان روهینگیا، در گفت‌و‌گو با خبرنگاران گفت: علی‌رغم این که تحویل مجرمان میانماری که مرتکب جنایات علیه مسلمانان روهینگیا شده‌اند به دادگاه بین‌المللی زمان زیادی طول می‌کشد، اما مالزی در این باره جدی است، زیرا این جنایات موجب آواره شدن روهینگیایی‌ها در سراسر جهان شده است.

وی با اشاره به تأکید حکومت مالزی بر لزوم مجازات مجرمان گفت: تحقیق در مسئله میانمار و جنایات انسانی برای حل ریشه‌ای آن از اهمیت زیادی برای ما برخوردار است و مالزی اصرار دارد تا جایی که ممکن است مجرمان را به دادگاه بکشاند.

سیف‌الدین افزود: اطلاعات ارائه شده از سوی هیئت بین‌المللی مستقل حقیقت‌یاب در ارتباط با میانمار که ماه گذشته از سوی سازمان ملل اعلام شد از دست داشتن شش نفر در جنایات انسانی علیه اقلیت مسلمان روهینگیا پرده برداشت، بنابراین مالزی تصمیم دارد در تحویل مجرمان به دادگاه بین‌المللی در نزدیک‌ترین زمان ممکن مشارکت داشته باشد.

یادآور می‌شود، دیوان کیفری بین‌المللی نخستین دادگاه دائمی بین‌المللی برای رسیدگی به جرایم نسل‌کشی، جنایات علیه بشریت، جنایت جنگی و جنایت تجاوز است که مقر آن در لاهه، هلند قرار دارد.

انتهای پیام

captcha