بزرگداشت چهلمین سالگرد انقلاب در موزه ادیان سن‌پترزبورگ
کد خبر: 3792111
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۸

بزرگداشت چهلمین سالگرد انقلاب در موزه ادیان سن‌پترزبورگ

گروه بین‌الملل ـ به همت رایزنی فرهنگی كشورمان در مسكو و انجمن دوستی روسیه و ایران، آیین چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی در موزه ادیان و مذاهب شهر «سن‌پترزبورگ» روسیه برگزار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ در این آیین كه شامگاه چهارشنبه، اول اسفندماه با حضور اعضای انجمن دوستی روسیه و ایران، چهره‌های فرهنگی و سیاسی روسیه و دانشجویان و علاقه‌مندان انقلاب اسلامی برگزار شد، نرگس احداوا، رئیس انجمن دوستی روسیه و ایران، انقلاب اسلامی ایران را انقلابی برگرفته از اراده مردم دانست که این كشور را از سلطه امپریالیسم آمریکا آزاد کرد و به مردم ایران، قدرت استقلال و آزادی بخشید.

وی در ادامه روابط ایران و روسیه پس از انقلاب اسلامی را رو به رشد و نقش‌آفرینی دو کشور را در عرصه مناسبات بین‌المللی بسیار خوب توصیف کرد.

احداوا اظهار امیدواری کرد که مسیر توسعه مناسبات دو كشور همچنان بتواند فرصت‌های تازه‌ای برای همکاری دو کشور فراهم کند.

سپس ابوذر ابراهیمی‌تركمان، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، با بیان سخنانی انقلاب اسلامی را اتفاقی مبارک برای مردم ایران توصیف کرد که استقلال را به جامعه ایران هدیه کرد و کشور را از زیر سلطه قدرت‌های خارجی بیرون آورد.

قهرمان سلیمانی، رایزن فرهنگی ایران در  روسیه، هم وقوع انقلاب اسلامی در ایران را منشأ تحول در منطقه و جهان اسلام دانست.

بزرگداشت چهلمین سالگرد انقلاب در موزه ادیان سن‌پترزبورگ

سلیمانی استقلال و هویت‌جویی در ملت‌های منطقه را محصول انقلاب اسلامی ایران دانست که ملت‌های منطقه به جوشش و کوشش واداشته است و گفت: این الهام‌بخشی موضوعی است که قدرت‌های سلطه‌گر از آن می‌هراسند.

رایزن فرهنگی كشورمان منشأ معنوی این قدرت را نه توان نظامی و نه تمکن اقتصادی؛ بلکه تغییر در تفکر  ملت‌ها دانست.

در ادامه آندری واسویچ، رئیس آکادمی شرق‌شناسی سن‌پترزبورگ، در خصوص انقلاب ایران سخنرانی کرد و این انقلاب را برای جامعه مسلمانان جهان مثبت و تحول‌آفرین توصیف کرد.

وی همچنین پیام تبریک راویل پنچه‌یف، مفتی سن‌پترزبورگ، به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را قرائت کرد.

لوبف موسینکو، رئیس موزه ادیان روسیه، نیز در سخنانی پیروزی انقلاب اسلامی در ایران را حادثه‌ای بزرگ دانست و همکاری‌های فرهنگی دو کشور را بسیار خوب توصیف و اظهار امیدواری کرد که این برنامه‌ها بتواند بستری مناسب و رو به گسترش در ارتباطات فرهنگی دو کشور فراهم آورد.

بزرگداشت چهلمین سالگرد انقلاب در موزه ادیان سن‌پترزبورگ

انتهای پیام

captcha