بمباران اشتباهی نیروهای امنیتی «غزنی» به جای طالبان
کد خبر: 3793410
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۵

بمباران اشتباهی نیروهای امنیتی «غزنی» به جای طالبان

گروه بین‌‌الملل ــ در پی حملات هوایی به استان غزنی، یکی از استان‌های افغانستان،‌ 12 نفر از نیروهای امنیت ملی این کشور به اشتباه به جای طالبان هدف قرار گرفتند.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری «صدای افغان»؛ مقامات محلی غزنی، از شهرهای افغانستان، اظهار کردند که 12 نفر از نیروهای امنیت ملی این کشور در پی حملات هوایی نیروهای خارجی در نواحی مرزی منطقه جاغوری، یکی از مناطق غزنی، کشته و مجروح شدند.

نصیر احمد فقیری، رئیس شورای استانی غزنی، صبح امروز 7 اسفند (26 فوریه) گفت: در پی حملات هوایی در مناطق مرزی منطقه جاغوری طی شب گذشته 6 اسفند (25 فوریه)، نیروهای امنیت ملی افغانستان به اشتباه به جای اعضای گروه طالبان هدف قرار گرفتند.

وی افزود: بر اثر این حملات هشت سرباز امنیت ملی افغانستان کشته و چهار سرباز دیگر مجروح شدند. گرای نادرست از مکان نیروهای طالبان زمینه وقوع این فاجعه را ایجاد کرد. مسئولان خواستار شناسایی و مجازات طراحان این حمله هوایی شده‌اند.

یادآور می‌شود بارها جنگنده‌های نیروهای آمریکایی در مناطق مختلف افغانستان، به جای طالبان، افراد ملکی، یکی از اقوام افغانستانی و نظامیان افغان را مورد حمله قرار دادند که در نتیجه این حملات، تاکنون صدها نفر از افراد غیرنظامی و نظامی افغانستان کشته و مجروح شدند.

انتهای پیام

captcha