برگزاری آزمون کتبی سی‌وچهارمین جشنواره قرآنی وزارت علوم/ میزبانی 380 دانشگاه
کد خبر: 3793522
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۷
جعفرپور خبر داد:

برگزاری آزمون کتبی سی‌وچهارمین جشنواره قرآنی وزارت علوم/ میزبانی 380 دانشگاه

گروه مسابقات ــ مدیرکل اداره فعالیت‌های دینی و قرآنی وزارت علوم از برگزاری آزمون بخش کتبی سی‌وچهارمین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشجویان وزارت علوم خبر داد و گفت: این آزمون در 380 دانشگاه وابسته به وزارت علوم همزمان برگزار شد.

برگزاری آزمون کتبی سی‌وچهارمین جشنواره قرآنی وزارت علوم/ میزبانی 380 دانشگاه

رشید جعفرپور، مدیرکل اداره فعالیت‌های دینی و قرآنی وزارت علوم، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا با اشاره به برگزاری مرحله مقدماتی بخش کتبی سی و چهارمین دوره جشنواره قرآن وعترت دانشجویان وزارت علوم، گفت: این جشنواره روز ششم اسفندماه همزمان از ساعت 10 تا 12 برگزار شد.
وی با اشاره به برپایی این آزمون در بیش از 380 دانشگاه تحت نظر وزارت علوم که شامل دانشگاه‌های غیرانتفاعی نیز شده است، افزود: تمامی دانشگاه‌ها موظف شده‌اند این آزمون را برگزار کنند و براساس گزارش‌های دریافتی این امر محقق شده است.
جعفرپور به طراحی سؤالات براساس استانداردهای طراحی شده اشاره و اظهار کرد: بخش کتبی این دوره از جشنواره در 9 محور مفاهیم نهج‌البلاغه، مفاهیم صحیفه سجادیه، حفظ موضوعی قرآن، آشنایی با ترجمه و تفسیر قرآن، آشنایی با احادیث اهل بیت(ع)، آشنایی با سیره‌ معصومین(ع)، احکام، پرسمان قرآنی و سبک زندگی ایرانی و اسلامی برگزار شده است.
جعفرپور از برگزاری مرحله مقدماتی بخش شفاهی رشته‌های حفظ قرآن به صورت کتبی خبر داد و اظهار کرد: براساس آیین‌نامه، علاوه بر برگزاری آزمون بخش کتبی، مرحله مقدماتی بخش شفاهی در رشته‌های مربوط به حفظ قرآن نیز به صورت کتبی برگزار می‌شود. این آزمون نیز در رشته‌های حفظ پنج جزء، حفظ 10 جزء، حفظ 20 جزء، حفظ کل قرآن همزمان با آزمون رشته‌های بخش کتبی برگزار شده است. افرادی که در این آزمون حضور یافته و حدنصاب لازم را کسب کرده باشند، برای آزمون حضوری معرفی خواهند شد.
مدیرکل اداره فعالیتهای دینی و قرآنی وزارت علوم در مورد سهمیه هر دانشگاه برای حضور در مرحله منطقه‌ای، گفت: سهمیه‌بندی براساس ظرفیت دانشگاه‌هاست. دانشگاه‌هایی که تا هزار نفر ظرفیت داشته باشند یک سهمیه برای مرحله منطقه‌ای از هزار تا سه هزار نفر دو سهمیه و بالاتر از سه هزار نفر نیز سه سهمیه در نظر گرفته شده است.
جعفرپور با بیان اینکه میزان ثبت نام کننده‌ها در مرحله مقدماتی این جشنواره مشخص نیست و پس از احصاء آمار اعلام می‌شود، افزود: نتایج این آزمون نیز تا پایان اسفندماه به پایان خواهد رسید.
وی همچنین به برگزاری این بخش از جشنواره در سه بخش مقدماتی، منطقه‌ای و سراسری اشاره و اظهار کرد: مرحله منطقه‌ای نیز همچون سنوات گذشته در پنج دانشگاه از پنج منطقه کشور برپا و همچنین مرحله منطقه‌ای بخش کتبی نیز اوایل سال آینده برگزار می‌شود.
مدیرکل اداره فعالیت‌های دینی و قرآنی وزارت علوم در مورد رشد حضور دانشجویان در این دوره، بیان کرد: مشارکت‌کننده‌ها به خصوص در بخش کتبی از رشد خوبی برخوردار بوده است.

انتهای پیام 

captcha