برگزاری مرحله کشوری جشنواره قرآنی وزارت علوم در آبان‌ماه
کد خبر: 3929789
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۴
به میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان /

برگزاری مرحله کشوری جشنواره قرآنی وزارت علوم در آبان‌ماه

رئیس اداره فعالیت‌های دینی و قرآنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از برگزاری مرحله کشوری سی‌وپنجمین دوره جشنواره سراسری قرآن و عترت وزارت علوم در آبان‌ماه خبر داد و گفت:‌ تمام مراحل این جشنواره به صورت مجازی و به میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می‌شود.

برگزاری مرحله کشوری جشنواره قرآنی وزارت علوم در آبان‌ماه

رشید جعفرپور، رئیس اداره فعالیت‌های دینی و قرآنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری،‌ در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، در مورد آخرین وضعیت سی‌وپنجمین دوره جشنواره قرآن و عترت وزارت علوم گفت:‌ این جشنواره در حال حاضر به مراحل پایانی خود نزدیک شده و در آبان‌ماه با معرفی نفرات برگزیده به کار خود پایان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه مرحله کشوری این دوره از جشنواره به میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می‌شود، افزود:‌ با توجه به شیوع کرونا و افزایش همه‌گیری آن، تمام مراحل جشنواره به صورت مجازی برگزار می‌شود. داوری آثار در بخش‌های پژوهشی، هنری، ادبی و فناوری انجام شده و بخش زیادی از نفرات برگزیده این بخش‌ها برای دبیرخانه جشنواره مشخص شده است و به زودی نیز سایر نفرات برتر این بخش‌ها مشخص خواهد شد.

رئیس اداره فعالیت‌های دینی و قرآنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مورد بخش معارفی این جشنواره نیز بیان کرد: مرحله مقدماتی بخش معارفی 26 خردادماه سال جاری برگزار شد و حدود 200 شرکت‌کننده موفق به حضور در مرحله کشوری شدند. آزمون مرحله کشوری نیز 11 آبان‌ سال جاری به صورت مجازی برگزار می‌شود تا نفرات برتر این بخش نیز برای دبیرخانه مشخص شود.

جعفرپور به وضعیت بخش آوایی اشاره کرد و گفت: مرحله مقدماتی رشته حفظ قرآن به صورت مکتوب و همزمان با مرحله مقدماتی آزمون معارفی در خردادماه سال جاری برگزار شد. در ادامه بیش از هزار فایل صوتی رشته‌های قرائت ترتیل و تحقیق نیز دریافت و در دبیرخانه مورد ارزیابی قرار گرفت. بر همین اساس نفرات راه‌یافته به مرحله کشوری مشخص شده و در بازه زمانی تعریف شده رقابت خود را برگزار خواهند کرد.

وی با تأکید بر اینکه مرحله کشوری بخش آوایی نیز در هفته قرآن و دانشگاه (18 تا 24 آبان‌ماه) به صورت مجازی برگزار می‌شود، بیان کرد:‌ در این مرحله از سوی هیئت داوران با راه‌یافتگان به مرحله کشوری تماس گرفته می‌شود تا از این طریق در رقابت حضور یابند. همچنین اختتامیه جشنواره سی‌وپنجم نیز در همان بازه زمانی و بدون حضور برگزیدگان برگزار می‌شود و لوح تقدیر و هدایا نیز از طریق دانشگاه‌ها برای آنها ارسال خواهد شد.

جعفرپور در مورد آمار نهایی شرکت‌کنندگان در سی‌وپنجمین دوره جشنواره قرآن و عترت وزارت علوم گفت: با توجه به گستردگی دانشگاه‌ها در وزارت علوم و حضور دانشگاه‌های غیرانتفاعی در بخش وزارت علوم و همچنین نبود سامانه‌ای برای ثبت آمار، امکان اعلام میزان مشارکت در جشنواره بلافاصله بعد از برگزاری آن وجود ندارد و معمولاً با تأخیر صورت می‌گیرد.

رئیس اداره فعالیت‌های دینی و قرآنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درباره برگزاری جشنواره به صورت مجازی و حرکت دانشگاه‌ها به این سمت گفت:‌ بعد از پایان برگزاری جشنواره در دانشگاه‌ها، یکی از دستورهای جلسه شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآن و عترت دانشگاه‌ها را به موضوع آسیب‌شناسی و ظرفیت‌شناسی برگزاری جشنواره به صورت مجازی اختصاص خواهیم داد تا عیوب و مزیت‌های این روش برگزاری احصا و به کار گرفته شود.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha