مناظرات دانشجویی؛ فرصتی برای تقویت مهارت استدلال
کد خبر: 3793877
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۳

مناظرات دانشجویی؛ فرصتی برای تقویت مهارت استدلال

گروه فرهنگی ــ مدیرکل امور اجتماعی دانشگاه فرهنگیان گفت: مناظره فرصتی برای تقویت تحمل نظرات مخالف و مهارت استدلال در دانشجومعلمان است.

مناظرات دانشجویی؛ فرصتی برای تقویت مهارت استدلال

به گزارش ایکنا از البرز، کیانا کاوه، مدیرکل امور اجتماعی دانشگاه فرهنگیان، روز گذشته، هفتم اسفندماه در مراسم اختتامیه مرحله دانشگاهی و فینال مسابقات مناظره دانشجویی دانشگاه‌های فرهنگیان این استان اظهار کرد: خدا را شاکرم که در این برنامه خوب حضور دارم و شاهد بالندگی و توانمندی دانشجویانمان باشم، این برنامه کمک کرده است که ما هم بیشتر احساس نیاز و ضرورت کنیم که از دانشجویان فعال این استان کمک بگیریم تا بتوانیم از همراهی و ظرفیت آن‌ها در مناظره استفاده کنیم و البرز رو قطب مناظره کشور کنیم.
وی افزود: کرسی‌های آزاداندیشی، نقد و مناظره باید در دانشگاه فرهنیگان مورد توجه ویژه قرار گیرد. این تحمل نظرات مخالف و ارائه استدلال نکته‌ای قابل ارزشمند است؛ چرا که معلمان می‌توانند این‌ها را در متن جامعه اثر بدهند.
در ادامه علیرضا کریمی، مسئول اجرایی مسابقات مناظراه دانشگاه فرهنیگان استان البرز گفت: مرحله فينال اين دوره از رقابت‌ها در دانشگاه فرهنگيان پرديس حكيم فردوسي البرز، بين تيم‌های افق و آرمان با گزاره «افزايش مشكلات اجتماعي باعث رواج خرافات در جامعه می‌شود» برگزار شد.

 در اين مرحله از رقابت‌ها تيم افق به‌عنوان موافق و تيم آرمان به عنوان مخالف گزاره به مناظره با يكديگر پرداختند. سرانجام در اين مسابقه، تيم آرمان به‌عنوان تيم برگزيده اعلام شد.
وی افزود: امسال اولین سالی هست که با حمایت همه جانبه دانشگاه فرهنگیان و همکاری جهاددانشگاهی استان البرز اولین دوره مسابقات مناظره دانشجویی دانشگاه فرهنگیان رو برگزار کردیم.
کریمی یادآور شد: در اولین دوره این مسابقات که در قالب هشتمین دوره مناظرات ملی دانشجویان ایران برگزار شد‌ ۱۲ تیم شرکت کردند، که در مجموع ۱۳ مسابقه برگزار شد و در قالب مسائل مختلف اجتماعی، اقتصادی، علمی، آموزش و پرورش و فرهنگی بود.
وی اظهار کرد: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب تأکید بسیاری بر جوانان برای ساختن آینده انقلاب اسلامی ایران کردند؛ چرا که جوانان می‌توانند پا به عرصه عمل گذارند و ضمن کسب تجربه از این دوران بتوانند راهکارهای برای پیشرفت ارائه بدهند. به نظر ما کرسی‌های آزاد اندیشی و مناظرات دانشجویی یکی از راه‌های عمل به تحقق بیانات مقام معظم رهبری است چرا که دانشجویان و جوانان به بحث و بررسی درباره مسائل و مشکلات جامعه می‌پردازند و برای آن راهکار ارائه می‌دهند.
در پایان از برگزیدگان تیم‌های دانشگاه امیر کبیر و حکیم فردوسی تقدیر شد و همچنین درادامه از تیم مبین که در هفتمین دوره مسابقات مناظره دانشجویی به مرحله‌ کشوری راه یافت و به عنوان مردمی‌ترین تیم معرفی شده بود، تقدیر و قدردانی شد.
انتهای پیام

captcha