تشریح ویژگی‌هایی رویداد هکاتون «طراحی لباس و زیوآلات با محوریت سوره کوثر»
کد خبر: 3793894
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۸

تشریح ویژگی‌هایی رویداد هکاتون «طراحی لباس و زیوآلات با محوریت سوره کوثر»

گروه فعالیت‌های قرآنی- رئیس مرکز فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان جهاددانشگاهی کشور گفت: رویداد هکاتون؛ با حضور برنامه نویسان آموزش و اجرای طراحی لباس و زیورآلات با محوریت سوره مبارکه کوثر به همت مرکز فعالیت های قرآنی دانشگاهیان کشور در حال برگزاری است.

به گزارش ایکنا از کردستان، زهرا نقی‌زاده، رئیس مرکز فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان جهاددانشگاهی کشور دیروز، هفتم اسفندماه در دیدار با مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان اظهار کرد: بعد از انقلاب فرهنگی با بازگشایی مجدد دانشگاه‌ها جهاددانشگاهی فعالیت خود را در سطح دانشگاه‌های استان انجام داد و اولین کار جهاددانشگاهی در سطح دانشگاه‌ها فعالیت‌های قرآنی و برگزاری محافل و کرسی‌های قرآنی بود.
وی افزود: از سال ۶۴ با ایجاد یک نوآوری در زمینه فعالیت های قرآنی یک جشنواره ملی قرآنی ویژه دانشجویان را طراحی کرد و تا سال ۸۵ جهاددانشگاهی خود متولی برگزاری این جشنواره بود و از این به بعد چون به مرحله بلوغ رسیده بود به صورت دوره ای به دانشگاه‌ها واگذار شد.
رئیس مرکز فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان جهاددانشگاهی کشور بیان کرد: از سال 85 جهاددانشگاهی کار برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان را آغاز کرده است که در اردیبهشت ماه سال 97 این دوره از مسابقات در مشهد مقدس برگزار شده است.
وی عنوان کرد: این دوره از مسابقات قرآنی به صورت دوسالانه برگزار می‌شود و سال جاری 203 قاری و حافظ بین‌المللی شرکت کرده بودند که مرحله اول غیر حضوری و مرحله دوم نیمه حضوری و اسکایپی و مرحله سوم حضوری در مشهد مقدس برگزار شد.
نقی‌زاده با اشاره به اینکه از سال ۸۲ با راه‌اندازی بزرگترین و تخصصی‌ترین خبرگزاری بین المللی قرآن فعالیت خود را ادامه داد، اعلام کرد: واحد فرهنگی جهاددانشگاهی در کنار ایکنا، شش مرکز دیگر تحت عنوان مرکز آموزش، مرکز مشاوره سبک زندگی اسلامی، مرکز رشد و شکوفایی هنر قرآنی، استودیو صوتی و تصویری، مرکز مطالعات میان‌رشته‌ای قرآن کریم و مرکز دانشجو معلم قرآن را راه‌اندازی کرده است.
وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات ما مسلمانان این است که بیشتر کالاهای مورد نیاز ما حتی تسبیح و سجاده ما چینی است، عنوان کرد: در این راستا مرکز رشد و شکوفایی هنر قرآنی روی کسب و کار اسلامی فعالیت می‌کند و چند استارت آپ بین المللی قرآنی نیز تاکنون برگزار کرده است.
رئیس مرکز فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان جهاددانشگاهی کشور بیان کرد: در این استارت آپ‌های سه روزه نوآفرینان و کارآفرینان و تیم برنامه نویسی را می‌آوریم و مضامین قرآنی و تدبر در آیات را به آن‌ها آموزش می دهیم و آن ها طراحی علمی خود را براساس آن انجام می‌دهند.
وی افزود: در حال حاضر رویداد هکاتون؛ با حضور برنامه نویسان آموزش و اجرای طراحی لباس و زیورآلات با محوریت سوره مبارکه کوثر در حال برگزاری است.
نقی‌زاده به فعالیت مرکز آموزش تخصصی هنر قرآنی جهاددانشگاهی اشاره و عنوان کرد: یکی از فعالیت‌های این مرکز که با همکاری سازمان تبلیغات برگزار می‌کند، ساماندهی و آموزش «خانم جلسه‌ای» در سطح تهران است.
وی افزود: یکی از معضلات این جلسات خانگی این بود که این بانوان به دلیل عدم آشنایی کامل با قرآن احکامی را آموزش می‌دادند که صحیح نبود در این راستا برگزاری این جلسات خانگی منوط شد به شرکت در دوره‌های مبلغ قرآنی را در مرکز آموزش ما ببینندو مدرک جهاددانشگاهی را داشته باشند.
رئیس مرکز فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان جهاددانشگاهی کشور با اشاره به اینکه یکی دیگر از معضلات ما در جامعه این بود که تمام مشاوره‌های ما با تکست‌های غربی کار مشاوره خانوادها را انجام می‌دهند، افزود: نسخه ها و داروهای که تجویز می کنند با رویکرد اسلامی ما مطابقت ندارد، در این راستا مرکز مشاوره اسلامی جهادددانشگاهی را راه‌اندازی کردیم.
وی عنوان کرد: باتوجه به نظرسنجی صورت گرفته متاسفانه فارغ التحصیلان ما حتی در مقطع دکترا از روخوانی و روانخوانی قرآن محروم هستند و همچنین دانشجویان با اساتید قرآنی خود کمتر ارتباط می‌گرفتند.
نقی‌زاده بیان کرد: در این راستا جهاددانشگاهی دوره دانشجو معلم قرآن را راه‌اندازی کرد که این طرح سه هدف دانش افزایی، مهارت‌آموزی و اشتغالزایی دانشجویان را دنبال می‌کند.
وی افزود: ما آمادگی لازم را داریم تا سایر خدمات مراکز قرآنی و اسلامی را در سطح استان کردستان نیز فعال کنیم که در این راستا نیازمند همکاری و حمایت هر چه بیشتر دستگاه‌های اجرایی هستیم.
وی در پایان با اشاره به چاپ 130 شماره نشریه رایحه در جهاددانشگاهی کشور یادآور شد: در تلاشیم شماره جدید نشریه رایحه را به یکی از شخصیت‌های دینی تقریب مذاهب اسلامی استان کردستان اختصاص داده و چاپ کنیم.
انتهای پیام

captcha