فرهنگ حفظ عرصه‌های طبیعی میان آحاد جامعه نهادینه شود
کد خبر: 3794537
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۳

فرهنگ حفظ عرصه‌های طبیعی میان آحاد جامعه نهادینه شود

گروه اجتماعی ــ نماینده ولی‌‌فقیه در استان سمنان با بیان اینکه درختکاری از منظر دین اسلام یک اقدام خداپسندیده است، گفت: ضروری است فرهنگ کاشت درخت و حفظ عرصه‌های طبیعی در بین آحاد جامعه نهادینه شود.

فرهنگ حفظ عرصه‌های طبیعی در بین آحاد جامعه نهادینه شود

به گزارش ایکنا از سمنان، آیت‌الله سید‌محمد شاهچراغی، نماینده ولی‌‌فقیه در استان سمنان امروز، 11 اسفند در حاشیه کاشت نهال که با حضور ‌‌مدیرکل و جمعی از مسئولان و کارکنان منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان در آستانه هفته منابع طبیعی و آبخیزداری در نهالستان بوستان سوکان برگزار شد با اشاره به اینکه از منظراسلام درختکاری یک اقدام خداپسندیده است، یادآور شد: لازم است فرهنگ کاشت درخت و حفظ عرصه‌های طبیعی به‌عنوان اقدامی خداپسندانه بین آحاد جامعه و در این استان نهادینه شود.

به گفته وی؛ کاشت درختان میوه برای زیباسازی و فضاسازی شهرهای استان سمنان مناسب تر است.
گفتنی است آیت‌الله شاهچراغی امروز در آستانه روز درختکاری سه اصله نهال درخت انجیر به یاد شهد سید حسن شاهچراغی از شهدای دفاع مقدس، سردار حسن شاطری از شهدای مدافع حرم و مرحوم آیت الله محمد مومن از اعضای مجلس خبرگان رهبری و فقهای شورای نگهبان کاشت.
یادآور می‌شود، از 9.7 میلیون هکتار وسعت استان سمنان، 55 درصد نواحی بیابان و خشک، 38.5 درصد مراتع، 2 درصد اراضی کشاورزی و 3.6 درصد جنگل است.

انتهای پیام

captcha