نخستین واکنش نتانیاهو به اقدام انگلیس علیه حزب‌الله لبنان
کد خبر: 3794963
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۱

نخستین واکنش نتانیاهو به اقدام انگلیس علیه حزب‌الله لبنان

گروه بین‌الملل ــ نخست وزیر رژیم صهیونیستی به اقدام اخیر انگلیس علیه حزب‌الله لبنان واکنش نشان داد.

به گزارش ایکنا؛ مهر نوشت: بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از اقدام اخیر انگلیس علیه حزب‌الله لبنان استقبال کرد.

وی در آغاز جلسه کابینه این رژیم گفت: حادثه مهم دیپلماسی و امنیتی دیگری در هفته گذشته رخ داده است و آن اقدام انگلیس در معرفی حزب‌الله به عنوان سازمانی تروریستی است.

نتانیاهو اظهار کرد: این تصمیم مهمی است، زیرا حزب‌الله تروریسم را پیاده می‌کند و بازوی تروریستی اصلی در خدمت ایران است. از دیگر کشورهای اروپایی هم می‌خواهم اولاً در اروپا و سپس در دیگر نقاط دنیا که به این گام مهم انگلیس ملحق شوند.

ساجد جاوید، وزیر کشور انگلیس دوشنبه هفته گذشته اعلام کرد که لندن کلیت حزب‌الله لبنان را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داده است.

وزیر کشور انگلیس اظهار کرد: حزب‌الله به تلاش‌های خود در راستای بی‌ثباتی در اوضاع شکننده در خاورمیانه ادامه می‌دهد. بر این اساس، دیگر نمی‌توانیم میان شاخه نظامی که پیش‌تر آن را ممنوعه خوانده بودیم، با شاخه سیاسی آن تمایزی قائل شویم؛ لذا تصمیم گرفتیم کلیت این گروه را ممنوعه اعلام کنیم.

لازم به ذکر است، انگلیس و دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا تاکنون صرفاً شاخه نظامی حزب‌الله لبنان را تروریستی اعلام کرده بودند.

انتهای پیام

captcha