بهره‌گیری از یوتیوب در مسابقات قرآن مراکش
کد خبر: 3795078
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۸

بهره‌گیری از یوتیوب در مسابقات قرآن مراکش

گروه بین‌الملل ـ برگزارکنندگان سومین مسابقات بین‌المللی قرآن جایزه «سلطان الطلبه» مراکش با کمک «یوتیوب» اقدام به برگزاری مرحله مقدماتی این مسابقات کرده‌اند.

به گزارش ایکنا  به نقل از پایگاه خبری «hespress.com»؛ 400 شرکت‌کننده از 19 کشور جهان در مرحله مقدماتی و غیرحضوری سومین دوره مسابقات بین‌المللی تجوید و تدبر قرآن جایزه «سلطان الطلبه» مراکش شرکت کردند.

در این مسابقه شرکت‌کنندگانی از سراسر جهان به صورت اختیاری آیاتی از قرآن را تلاوت و فیلم آن را در وبگاه بارگذاری و تماشای ویدئوی موسوم به «یوتیوب» را بارگذاری کردند و لینک آن را برای کمیته داوری این مسابقات فرستادند.

این رقابت‌ها به همت مؤسسه آموزش پایه «حاج بشیر» مراکش و با همکاری مرکز فرهنگی و آموزشی «ابن فارس»، شورای محلی شهر «تماره» مراکش و نمایندگی وزارت اوقاف و امور اسلامی این کشور در منطقه تماره، در حال برگزاری است و پس از ارزیابی فایل‌های ارسال‌شده از سوی کمیته داوران، نفرات برتر معرفی شده و اردیبهشت‌‌ماه سال آینده (98) در شهر «تماره» مراکش با یکدیگر رقابت می‌کنند.

عبد الفتاح الفریسی، رئیس و مؤسس جایزه بین‌المللی تجوید «سلطان الطلبه»، در این باره گفت: این رقابت‌ها از  جمله مسابقات قرآنی در جهان است که مرحله مقدماتی آن با استفاده از تکنولوژی و اینترنت برگزار می‌شود.

وی افزود: مرحله نهایی این مسابقات، 27 آوریل 2019 (13 اردیبهشت 98) در مسجد جامع «حاج بشیر» شهر تماره مراکش برگزار خواهد شد.

این مسابقات ویژه قراء گروه سنی 10 تا 30 سال است. همچنین هر کدام از شرکت‌کنندگان باید فقط در یک رشته شرکت کنند و فقط برندگان رتبه نخست یکی از مسابقات بین‌المللی قرآن و یا نفرات برگزیده دوره‌های گذشته می‌توانند در بیش از یک رشته از آن رقابت کنند.

 انتهای پیام

captcha