ممنوعیت کاندیداتوری مجلس پس از سه دوره نمایندگی متوالی اقدامی عوام‌فریبانه است
کد خبر: 3795131
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۶
عوض حیدرپور:

ممنوعیت کاندیداتوری مجلس پس از سه دوره نمایندگی متوالی اقدامی عوام‌فریبانه است

گروه سیاسی ــ نماینده سابق مجلس با منفی ارزیابی کردن مصوبه روز گذشته مجلس مبنی بر ممنوعیت کاندیداتوری افراد پس از سه دوره متوالی نمایندگی مجلس، گفت: تصویب این موضوع با هدف جوان‌گرایی اقدامی عوام‌فریبانه است و این مصوبه نمی‌تواند چنین هدفی را محقق کند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز گذشته در جریان بررسی طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی مصوب کردند که کاندیداتوری افرادی که ۳ دوره متوالی نماینده مجلس بودند، برای دوره چهارم ممنوع شود.

 هدف اصلی نمایندگان از این مصوبه فراهم کردن زمینه حضور جوانان در حوزه تقنینی اعلام شد؛ هدفی که تحقق آن از این طریق چون و چراهایی دارد.

مصوبه مجلس تر و خشک را با هم می‌سوزاند

عوض حیدرپور، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا درباره ارزیابی خود از این مصوبه و تناسب آن با هدف اصلی اعلامی گفت: اتفاقاً هر کسی در مجلس بیشتر بماند و فعال‌تر و پرکارتر باشد، بیشتر به نفع کشور و نظام است تا اینکه بعد از سه دوره، عده‌ای که تازه باتجربه شده‌اند کنار روند و افرادی بی‌تجربه یا کم‌تجربه وارد مجلس شوند.

وی ادامه داد: کشورداری به ویژه در سطح مجلس نیازمند مشارکت جمعی با کسانی است که تجربه اجرایی، علمی و تقنینی کافی دارند. لذا تصویب این موضوع با هدف جوان‌گرایی اقدامی عوام‌فریبانه است.

حیدرپور با بیان اینکه در واقع این مصوبه نمی‌تواند چنین هدفی را محقق کند، گفت: البته در مجلس افرادی هم هستند که با امکانات مالی و رانت دوره‌های متمادی نماینده باقی مانده‌اند و خیلی هم برای کشور و مردم فعالیت نمی‌کنند، اما این مصوبه راه جلوگیری از حضور این افراد نیست و تر و خشک را با هم می‌سوزاند.

محروم کردن مردم از حق انتخاب

این نماینده سابق مجلس اظهار کرد: برداشت من این است که اغلب افرادی که توانستند چند دوره نماینده شوند و اعتماد مردم حوزه انتخابیه خود را جلب کنند قطعاً از توانمندی‌هایی برخوردار بوده‌اند که مردم به آنها رأی داده‌اند. لذا این مصوبه را عاقلانه نمی‌دانم.

وی با تأکید بر اینکه انتخاب را باید به مردم واگذار کرد، گفت: مردم به کسی رأی می‌دهند که او را قبول دارند. حال می‌خواهد دوره اول نمایندگی این فرد باشد یا دوره چهارم. لذا چنین مصوبه‌ای در واقع محروم کردن مردم از حق انتخاب و تعیین سرنوشت خود است.

انتهای پیام

captcha