جزیره‌ای دورافتاده در انتظار 103 هزار مسلمان روهینگیا
کد خبر: 3795190
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۹

جزیره‌ای دورافتاده در انتظار 103 هزار مسلمان روهینگیا

گروه بین‌الملل ـ دولت بنگلادش قصد دارد که 103 هزار پناهجوی مسلمان را که بخشی از یک میلیون پناهنده روهینگیا در بنگلادش هستند به جزیره‌ای دور افتاده بفرستد.

به گزارش ایکنا به نقل از تی آر تی؛ بنگلادش قصد دارد 103 هزار پناهجوی روهینگیا را تا اواسط ماه آوریل 2019 (اواخر فرودین 1398)، به جزیره‌ای دورافتاده و کوچک منتقل کند.

«شیخ حَسینه واجد»، نخست‌وزیر بنگلادش، هفته گذشته دستور تکمیل محل اقامت 23 هزار خانواده روهینگیا را در جزیره «بهاشان چار» تا اواسط آوریل صادر کرد.

«محمد انعام‌ الرحمن» وزیر مقابله با بلایای طبیعی و امداد‌رسانی بنگلادش گفت: برای قابل سکونت کردن این جزیره همه امکانات از جمله مسکن، برق، ارتباطات، امکانات بهداشتی و سرپناه در برابر توفان فراهم شده است.

اما نهادهای بین‌المللی و حقوق بشری از جمله سازمان‌ملل، دیدبان حقوق بشر و عفو بین‌الملل هشدار داد‌ه‌اند که این اقدام می‌تواند خطرناک باشد و از بنگلادش خواسته‌اند تا این طرح را داوطلبانه و با شفافیت برای پناهجویان اجرا کند.
 
وزیر مقابله با بلایای طبیعی و امداد‌رسانی بنگلادش تأکید کرد: براساس برنامه دولت، 103 هزار نفر از بیش از یک میلیون میانماری با هزینه 275 میلیون دلار به جزیره بهاشان چار، که کاملاً تحت مدیریت دولت بنگلادش خواهد بود، منتقل خواهند شد.
 
انتهای پیام
captcha