جامعه بانشاط، نیازمند محیط زیست سالم است
کد خبر: 3795464
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۴

جامعه بانشاط، نیازمند محیط زیست سالم است

گروه فرهنگی ــ مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان گفت: جهت داشتن جامعه‌ای سالم و بانشاط نیازمند محیط زیست سالم هستیم که بخش بزرگی از این مسئله به درختکاری و حفظ مراتع و جنگل‌ها بستگی دارد.

جامعه بانشاط، نیازمند محیط زیست سالم است

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام علی‌اکبر انصاری‌راد، مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان سه‌شنبه، ۱۴ اسفندماه در جمع خبرنگاران با اشاره به فرارسیدن روز درختکاری اظهار کرد: حفظ و نگهداری منابع طبیعی یک وظیفه ملی محسوب می‌شود و کوتاهی در این امر نابخشودنی است و همه باید در حفظ و حراست از درخت و طبیعت و نگهداری آن کوشا باشند، زیرا درخت و طبیعت همواره برای بشر منفعت و فایده داشته و دارد.
وی با بیان روایتی از پیامبر گرامی اسلام(ص) اشاره کرد و گفت: ایشان فرمودند هر کس درختی بکارد و از آن محافظت کند تا ثمر دهد، خداوند به‌ اندازه ثمر آن به وی پاداش خواهد داد.
حجت‌الاسلام انصاری بیان کرد: جهت داشتن جامعه‌ای سالم و بانشاط نیازمند محیط‌ زیست سالم هستیم که بخش بزرگی از این مسئله به درختکاری و حفظ مراتع و جنگل‌ها بستگی دارد.
این مقام مسئول عنوان کرد: درخت‌کاری افزون بر یک سیاست تقویمی باید در جامعه اسلامی فرهنگ شود؛ بنابراین همه با هم با یک حرکت جهادی و بسیجی کشور خودمان را با کاشتن درخت بانشاط کنیم.
یکی از ساجدان نزد خداوند تبارک‌وتعالی درخت است
حجت‌الاسلام انصاری‌راد تصریح کرد: این حرکت باید در سطح کشور فرهنگ‌سازی شود و با طبیعت آشتی‌ کنیم، چون یکی از ساجدان نزد خداوند تبارک‌وتعالی درخت است.
وی با بیان اینکه درخت یکی از زیباترین مظاهر خلقت و جلوه‌ای از تجلیات آفریدگار عالم است، افزود: درخت نماد آبادانی و شاخص سبزی و خرمی و مظهر زندگی و سبب تلطیف هوا و موجب آسایش و رفاه مردم و صفا و پاکی طبیعت است.
این مقام مسئول در پایان با بیان اینکه حفظ فضای سبز و توسعه آن به احیای هوای پاک کمک می‌کند، گفت: برای داشتن هوای سالم که از جمله نیاز‌های انسان و محیط طبیعت است باید از منابع خدادادی استفاده و محافظت کنیم.
انتهای پیام

captcha