دانشگاه‌ها توسعه بعد کیفی را در اولویت قرار دهند
کد خبر: 3795609
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۵

دانشگاه‌ها توسعه بعد کیفی را در اولویت قرار دهند

گروه سیاست و اقتصاد ــ معاون منابع انسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: زمانی درگیر توسعه بعد کیفی دانشگاه‌ها شدیم، اما امروز باید به توسعه کیفی مراکز علمی بپردازیم.

دانشگاه‌ها توسعه بعد کیفی را در اولویت قرار دهندبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام علی تقوی 14 اسفندماه در مراسم معارفه مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام‌نور استان زنجان، اظهار کرد: پیشرفت دانشگاه‌ها و رشد علمی پس از انقلاب قابل مقایسه با گذشته نیست و دانشگاه‌ها یکی از نقاط قوت انقلاب به‌شمار می‌روند.
 وی با تاکید بر این‌که فضای مسموم رسانه‌ای و بزرگ‌نمایی ضعف‌ها و نادیده گرفتن پیشرفت‌ها، روی همه آثار منفی می‌گذارد، ادامه داد: باید به توسعه علم و دانش خود ببالیم. مشکل ما این بوده که طی چند دهه گذشته، درگیر توسعه کمی دانشگاه‌ها بوده‌ایم و کمتر به توسعه کیفی پرداخته‌ایم. زمانی جوانان به حدی مشتاق تحصیل علم بودند که تا توانسته‌ایم، در حوزه دانشگاه ساختمان‌سازی کرده‌ایم.
تقوی با اشاره به اینکه در بیانیه گام دوم انقلاب، تاکید مقام معظم رهبری توسعه کیفی و پایدار در دانشگاه‌ها است، ادامه داد: از این به بعد رسالت دانشگاه‌ها تازه آغاز می‌شود و باید بدانیم که در خصوص توسعه کمی، رسالت خود را انجام داده‌ایم. این در حالی است که توانمندی و ظرفیت دانشگاه پیام‌نور غیرقابل چشم‌پوشی است و سالانه درصد بالایی از آمار قبولی‌های تحصیلات‌تکمیلی، از دانشجویان پیام‌نور هستند.
معاون منابع انسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان این‌که باید قدرشناس باشیم و برای توسعه کیفی دانشگاه‌ها در گام دوم انقلاب برنامه‌ریزی کنیم، تصریح کرد: دانشگاه پیام‌نور جزو دانشگاه‌های بسیار خوب کشور است و باید طوری باشد که بیشترین فناوری‌ها و نظریه‌پردازان خوب از این دانشگاه خارج شوند.
وی افزود: زمانی که به توسعه کمی دانشگاه‌ها نیاز داشتیم، دانشگاه پیام‌نور بار زیادی را به دوش کشید و طی دو دهه رسالت خود را به خوبی انجام داده است. از این به بعد باید دنبال رسالت جدید خود باشد و به دنبال توسعه کیفی برود. همچنین باید زمینه برای توسعه پایدار این دانشگاه فراهم شود.
تقوی خاطرنشان کرد: دانشگاه پیام‌نور باید به جای مدیریت پراکنده به مدیریت متمرکز با قدرت و کیفیت بالا روی بیاورد. چنین روندی برای دانشگاه بهتر است؛ در واقع برخی دانشگاه‌های کوچک باید به دانشگاه‌های بزرگ متصل شود. همچنین دانشگاه پیام‌نور باید بیشتر بر محور اخلاق، اعتقاد و دین سرمایه‌گذاری کند تا زمینه برای رشد و بالندگی هر چه بیشتر فراهم شود.
انتهای پیام
captcha