آغاز فعالیت 18 پایگاه‌ ثابت و سیار جشن نیکوکاری در کردستان
کد خبر: 3796079
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۶

آغاز فعالیت 18 پایگاه‌ ثابت و سیار جشن نیکوکاری در کردستان

گروه اجتماعی- مدیرکل کمیته امداد کردستان از راه‌اندازی 18 پایگاه ثابت و سیار جمع‌آوری کمک‌های مردمی در کردستان خبر داد و گفت: از این تعداد 12 پایگاه ثابت و 6 پایگاه سیار هستند.

به گزارش ایکنا از کردستان، محمدرسول شیخی‌زاده، مدیرکل کمیته امداد استان کردستان امروز، 16 اسفندماه در مراسم نمادین جشن نیکوکاری در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی اظهار کرد: از مردم خیر و نیکوکار استان کردستان درخواست می‌شود امروز در پایگاه‌های جشن نیکوکاری و فردا در کلیه مصلاهای نماز جمعه کمک‌های خود را به پایگاه‌ها کمیته امداداهدا کنند تا در اسرع وقت و قبل از آغاز سال نو در اختیار محرومان قرار بگیرد.
وی از راه‌اندازی 18 پایگاه ثابت و سیار جمع‌آوری کمک‌های مردمی در کردستان خبر داد و افزود: از این تعداد 12 پایگاه ثابت و 6 پایگاه سیار هستند.
مدیرکل کمیته امداد استان کردستان به صدا درآمدن زنگ نیکوکاری در 700هزار واحد آموزشی استان خبر داد و بیان کرد: این مراسم یک جشن همگانی در سطح مدارس بود که تمام دانش‌آموزان و فرهنگیان حضوری بسیار فعال در آن داشتند.
وی به جشن درخت آرزوها در هفته گذشته اشاره و عنوان کرد: در این جشن نیز با کمک خیرین استان آرزوهای کودکان نیازمند برآورده شده که در این جشن خیرین دو میلیارد تومان به نیازمندان کمک شد.
شیخی‌زاده عنوان کرد: سال گذشته به همت مردم خیر و نیکوکار استان در جشن نیکوکاری بیش از 2 میلیارد و 200 میلیون تومان به صورت نقدی و کالا جمع آوری شد که پیش بینی می‌شود امسال به سه میلیارد تومان برسد.
ماموستا عبدالرحمن خدایی، امام جمعه سنندج در این مراسم عنوان کرد: کمک به مستضعفان در هر زمانی کار بسیار بزرگی است اما در این ایام و فرا رسیدن سال جدید افراد زیادی هستند که توانایی خرید عید را ندارند لذا بیشتر از هر زمان دیگری باید خیران وارد عمل شوند.
وی با اشاره به اینکه کسی که در این دنیا دل انسانی را شاد کند خداوند در قیامت اجر و پاداش بزرگی به وی می‌دهد، بیان کرد:صدقه و احسان علاوه بر اینکه 70 درب از بلایا و اتفاقات بد را محکم به روی انسان می‌بندد، زمینه ساز سعادت و عاقبت به خیری انسان در دنیا و آخرت خواهد شد.
سیداحسن علوی، نماینده مردم شهرستان های سنندج، دینادره و کامیاران درمجلس شورای اسلامی در ادامه این مراسم گفت: از همه افرای که تمکن مالی دارند، درخواست داریم که در این روزهای پایانی سال در حد توان خود به نیازمندان کمک کنند.
وی با اشاره به اینکه هفته نیکوکاری می‌تواند بهترین فرصت برای انجام کار خیر باشد، بیان کرد: ایمان به معاد، ایمان به خدا، قرآن، خدمت به پدر و مادر خدمت به ایتام و نیازمندان جامعه از مصداق های نیکوکاری است.
علوی افزود: کسانی که نیکوکار هستند در جامعه محبت می آفرینند، صمیمیت و عاطفه در جامعه ایجاد می‌کنند و خود این موضوع موجب اطمینان و اعتماد در جامعه می‌شود.
وی در پایان یادآور شد: امیدواریم کاری کنیم که مردم استان کردستان که همیشه نیکوکار بوده و به نیازمندان کمک کرده‌اند علی رغم همه سختی‌های زندگی و سنگینی بار معیشت همواره کمک به نیازمندان را سرلوحه زندگی خود قرار دهند.
انتهای پیام

captcha