مسئولان تجملگرا؛ درد مردم را درک نمی‌کنند/لزوم همراهی مردم و مسئولان در فشارهای اقتصادی
کد خبر: 3796170
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۸

مسئولان تجملگرا؛ درد مردم را درک نمی‌کنند/لزوم همراهی مردم و مسئولان در فشارهای اقتصادی

گروه سیاست و اقتصاد- امام جمعه زنجان به ساده‌زیستی مسئولان در شرایط اقتصادی فعلی تاکید کرد و افزود: افرادی که ریخت و پاش می‌کنند، درد گرسنگان را نمی‌فهمند.

مسئولان تجملگرا؛ درد مردم را درک نمی‌کنند/لزوم همراهی مردم و مسئولان در فشارهای اقتصادیبه گزارش ایکنا از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه امروز زنجان ضمن تبریک فرا رسیدن ماه رجب و ولادت امام محمد باقر (ع) اظهار کرد: این امام بزرگوار پایه‌گذار بزرگترین نهضت علمی و فرهنگی بود و امام جعفر صادق(ع) این نهضت را ادامه داد و امروز غنی‌ترین فقه، فقه شیعه است و نهضت علمی با قال باقر(ع) و قال صادق(ع) تبیین می‌شود.
وی در مورد مناسبت‌های هفته پیش‌رو بیان کرد: ۱۸ اسفندماه سالروز تشکیل کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد است که این کانون‌ها در مقابل تهاجم فرهنگی دشمنان به قرآن و عزت اسلامی فعالیت می‌کنند تا توطئه‌های دشمنان را خنثی و فرهنگ دینی را تقویت کنند.
خطیب نماز جمعه زنجان با اشاره به اینکه ۱۹ اسفند سال ۶۳ سالروز عملیات بدر است، یادآور شد: عملیات بدر بعد از عملیات موفقیت‌آمیز خیبر با رمز یا فاطمه‌الزهرا (س) شروع شد و رزمندگان تا نزدیکی بصره را تصرف کردند که برای شکست بن بست دوران دفاع مقدس موفقیت بزرگی محسوب می‌شد.
وی به اوضاع زمان امام هادی(ع) اشاره کرد و افزود: آن دوران، شرایط بسیار سختی داشت که خلفای ناتوان عباسی تمام قدرت خود را برای مبارزه با اهل‌بیت(ع) به‌کار گرفته بودند و امامان بزرگوار را در انزوا قرار می‌دادند.
آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه ۲۰ اسفندماه، روز راهیان نور است، تصریح کرد: نسل اول و دوم انقلاب شرایط جنگ را درک کردند اما برای نسل‌های سوم و چهارم انقلاب، برگزاری اردوهای راهیان نور بهترین کلاس و دانشگاه برای آشنایی با ایثارگری‌های رزمندگان است.
وی به مناسبت ۲۲ اسفند، سالروز تاسیس بنیاد شهید و روز شهدا اظهار کرد: تشکیل کمیته امداد، جهاد سازندگی، بنیاد شهید و سپاه پاسداران از برکات انقلاب است. بیش از ۲۳۰۰ فرزند شهید در استان داریم و در اثر آینده‌نگری امام(ره) اکثریت آن‌ها تحصیلات عالیه دارند.
وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه ملت ایران تا ابد به شهدا مدیون است، گفت: ایشان فرمودند شهدا بودند که به کشور و میهن اسلامی عزت دادند. سپاه، بسیج و دستگاه‌های دولتی باید یاد شهدا را زنده نگه دارند. مفهوم شهادت مفهومی پر ارزش است و حفظ راه شهدا اهمیت بسیاری دارد.
امام جمعه زنجان تصریح کرد: نکته‌ای که مسئولان باید به آن حساسیت بیشتری به خرج دهند در مورد وقت گرفتن اروپاییان است. ۸ سال قبل مقام معظم رهبری فرمودند که من نمی‌گویم با اروپا مذاکره نکنید اما این را بدانید بدعهدی اروپا مثل بدعهدی آمریکا است. مسئولان باید با دقت و جدیت بیشتری عمل کنند.
وی به نظارت بر بازار تاکید کرد و گفت: با افرادی که کالاهای اساسی را احتکار می‌کنند باید به طور جدی برخورد کرد. مسئول در نظام جمهوری اسلامی وقتی فشار و سختی در معیشت مردم را می‌بینند باید ساده‌زیستی را انتخاب کند؛ کسی که در زندگی ریخت و پاش دارد، حال کسانی که در مضیقه هستند را درک نمی‌کند.
وی ادامه داد: در فلسفه روزه گفتند گرسنگی و تشنگی بکشید تا حال گرسنگان را درک کنید و مسئولان باید با مردم همراه باشند و در این شرایط اقتصادی ضمن انجام وظایف، حال مردم را درک کنند. 
انتهای پیام
captcha