۲۳۱ گلزار شهدا در یزد ساماندهی شد
کد خبر: 3797211
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۳

۲۳۱ گلزار شهدا در یزد ساماندهی شد

گروه اجتماعی ــ مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد گفت: ۳۲۷ گلزار شهدا در استان وجود دارد که ۲۳۱ گلزار ساماندهی شده و ۲۴ گلزار نیز در دست اقدام است و تا پایان برنامه ششم توسعه ساماندهی می‌شوند.

۲۳۱ گلزار شهدا در یزد ساماندهی می‌شوندبه گزارش ایکنا از یزد، احمد ابراهیمی، مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران استان یزد، روز گذشته، 20 اسفندماه در جمع خبرنگاران استان اظهار کرد: فرهنگ ایثار و شهادت هار مقوله را ضمانت می کند که عامل پیروزی ملت در همه دوره‌ها و عرصه‌ها، تقویت‌ کننده سرمایه‌های اجتماعی، ضامن امنیت و اقتدار جمهوری اسلامی و عامل حرکت و پیش‌ بنده و پیش رونده است که امروز اگر در بعضی عرصه‌ها حرف اول را می‌زنیم ناشی از تقویت فرهنگ ایثار و شهادت است و رسانه‌ها باید مروج آن باشند.
وی برگزاری بالغ بر دو هزار یادواره شهدا در سطح استان را یادآور شد و گفت: 327 گلزار شهدا در استان وجود دارد که 231 گلزار ساماندهی شده و 24 گلزار نیز در دست اقدام است و ان‌شاءالله بقیه گلزارها تا پایان برنامه ششم توسعه ساماندهی خواهد شد.
ابراهیمی بالغ بر 7 هزار دیدار با خانواده شهدا در قالب طزح سپاس را از دیگر برنامه‌ها برشمرد و افزود: در بحث تشکل‌ها و مشارکت جامعه هدف در برنامه‌های ایثار و شهادت و بنیاد شهید 500 نفر از معتمدین معین در حال همکاری هستند.
وی با اشاره به اینکه 100 نیروی آموزش دیده نیز به عنوان پیام آوران ایثار در مراسم‌های مختلف برای خاطره‌گویی حضور می‌یابند گفت: در حال حاضر 11 درصد جمعیت کل استان را ایثارگران تشکیل می‌دهند.
ابراهیمی از جمع‌آوری، حفظ و نشر آثار شهدا و ایثارگران خبر داد و بیان کرد: در حال حاضر 185هزار فایل در قالب سه هزار و 327 پرونده فرهنگی در استان وجود دارد.
مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران استان یزد رونمایی از نرم افزار چند رسانه‌ای شهید محراب آیت الله شهید صدوقی را یادآور شد و گفت: همچنین نرم افزار جامع شهدای استان به مناسبت دهه فجر در دفتر آيت‌الله ناصری نماينده ولی فقيه در استان و امام جمعه يزد رونمايي شد كه علاقه مندان می‌توانند اين نرم افزار را از طريق كافه بازار به صورت رايگان دریافت کنند.
وی با اشاره به اینکه بنياد شهيد يزد در بين 32 بنياد در سطح کشور به لحاظ ارزيابي عملكرد رتبه اول را كسب كرد گفت: با توجه به اضافه شدن چهار شهيد جديد به جمع شهدای استان در سال جاری، تعداد شهدای استان به 3679 شهيد رسید.
ابراهیمی گفت: همچنین 9685 جانباز و 752 آزاده در استان یزد هستند که استان یزد دارای 20 شهید زن نیز است.
یادآور می‌شود در این نشست فاضلی معاون فرهنگی، صدرالساداتی معاون تعاون و رفاه، آقا بزرگی معاون درمان و سلامت بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد نیز در این نشست گزارشی از اقدامات انجام شده ارائه کردند.

انتهای پیام

captcha