استقبال جامعه هدف بهزیستی از خدمات فرهنگی با محوریت قرآن
کد خبر: 3797369
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۴
سرپرست معاونت فرهنگی سازمان بهزیستی بیان کرد:

استقبال جامعه هدف بهزیستی از خدمات فرهنگی با محوریت قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی سیدمحمدی در مراسم اختتامیه طرح قرآنی مشکوة با اشاره به اجرای دو طرح برای جامعه هدف سازمان بهزیستی با همکاری سازمان قرآنی دانشگاهیان، گفت: سازمان بهزیستی و جامعه هدف آن تمایل به انجام کارهای فرهنگی با محوریت قرآن دارد، اما محدودیت‌ها مانع از آن می‌شود.

استقبال جامعه هدف بهزیستی از ارائه خدمات فرهنگی با محوریت قرآن

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی سیدمحمدی، سرپرست معاونت فرهنگی سازمان بهزیستی کشور در مراسم اختتامیه طرح مشکوة که صبح امروز در سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور برگزار شد به بیان سخنانی پرداخت.
وی در ابتدای صحبت‌های خود با ابراز امیدواری در زمینه استمرار همکاری‌های سازمان بهزیستی و سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور در آینده، گفت: سازمان بهزیستی یک جامعه هدف بسیار گسترده دارد و متولی ارائه خدمات به یک جامعه چهارونیم میلیون نفری است که به صورت مستقیم از سازمان خدمات دریافت می‌کنند.
سیدمحمدی همچنین از ارائه خدمات به بیش از یک میلیون و 800 هزار نفر از جامعه معلولان کشور خبر داد و افزود: این جامعه علاوه بر خدمات اجتماعی مطلوب، نیاز به خدمات فرهنگی به بهترین شکل است. وقتی یک معلول که پیگیر مطالباتش هستیم، پس از اینکه درگیر فعالیت‌ها و خدمات فرهنگی می‌‌شود، تغییر رفتار او حس می‌‌شود.
سرپرست معاونت فرهنگی سازمان بهزیستی، خانواده‌های بی‌سرپرست را یکی دیگر از جامعه هدف این سازمان که نیاز به خدمات فرهنگی دارند، معرفی کرد و گفت: بالغ بر 20 هزار نفر در این بخش از سازمان بهزیستی خدمات دریافت می‌کنند. در سایر بخش‌ها و جوامع هدف سازمان بهزیستی نیز وضعیت به همین صورت است.
وی به عدم تناسب بین جامعه هدف سازمان بهزیستی و امکانات موجود در این سازمان اشاره و اظهار کرد: جمعیت هدف سازمان بهزیستی نیازمند یک ساختار قوی فرهنگی و اعتبارات فراوان است که چنین چیزی وجود ندارد. لذا سعی ما این بوده است که به دلیل نبودن امکانات و محدودیت منابع نظاره‌گر نباشیم و در توان خودمان کارهایی را انجام دهیم.
سیدمحمدی در بخش دیگری از صحبت‌های خود بیان کرد: از جمله دستگاه‌هایی که با سازمان بهزیستی همراهی داشته است، سازمان قرآنی دانشگاهیان است که انصافاً از روز اول همراهی خوبی داشته‌‌اند و کارهای ماندگار و موثری را آغاز کرد‌ه‌اند. ما 34 هزار دانشجو تحت حمایت سازمان بهزیستی داریم که بخشی از خدمات فرهنگی برای آنها با همکاری سازمان قرآنی دانشگاهیان شکل گرفته است، یکی از این خدمات فرهنگی طرح دانشجومعلم قرآن بوده است. برای این کار، فراخوان داده شد و جمعیت زیادی اعلام آمادگی کردند، هنوز هم افرادی که مایل هستند تا در مراحل دیگر حضور داشته باشند، پیگیری می‌کنند.
وی افزود: بر همین اساس بالغ بر 100 نفر از دانشجویان که از جامعه هدف معلولان هستند، پس از حضور در دوره دانشجومعلم، در زمینه آموزش قرآن کریم توانمند شدند. این یک نمونه از فعالیت و همکاری بین بهزیستی و سازمان قرآنی دانشگاهیان بوده که به آن افتخار می‌کنیم.
سیدمحمدی از طرح مشکوة به عنوان یکی دیگر از زمینه‌های همکاری این دو سازمان که در جای خود بسیار مطلوب بوده است نام برد و گفت: اگر جدیت و پیگیری‌های دوستان ما در سازمان قرآنی دانشگاهیان نبود، کار به سرانجام نمی‌رسید.
سرپرست فرهنگی سازمان بهزیستی با تأکید بر اینکه اجرای دو طرح برای جامعه هدف سازمان بهزیستی با آن گستردگی شایسته و قابل طرح نیست، گفت: ما محدودیت منابع داریم، سازمان و مدیران سازمان تمایل به انجام کارهای فرهنگی دارند اما محدودیت‌ها مانع از آن می‌شود. این محدودیت‌ها جز با اینکه بتوانیم از امکانات خارج سازمانی استفاده کنیم، برطرف نمی‌شود، لذا از جهاد دانشگاهی تقاضا دارم در بخش‌های فرهنگی بهزیستی بیشتر به ما یاری برسانند.
سیدمحمدی در بخش پایانی صحبت‌های خود با اشاره به اینکه احساس من این است که به زودی شاهد ثمرات بسیار خوبی خواهیم بود، تأکید کرد: اوایل سال آینده چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن نابینایان را خواهیم داشت، اخیراً که برای مسابقات انتخابی نماینده ایران آزمون برگزار شد تعداد قابل توجهی از نابینایان جوان حضور داشتند که در آینده ذخیره قرآنی کشور خواهند بود.

انتهای پیام 

captcha